Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛовська, Альона Олександрівна-
dc.contributor.authorLovskaya, Alyona Alexandrovna-
dc.date.accessioned2019-10-03T11:17:29Z-
dc.date.available2019-10-03T11:17:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛовська А. О. Математичне моделювання динаміки контейнера-цистерни, розміщеного на вагоні-платформі при маневровому співударянні / А. О. Ловська // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 157. - С. 114-118.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1431-
dc.description.abstractUA: У статті наведено дослідження динаміки несучої конструкції контейнера-цистерни, розміщеного на вагоні-платформі, при маневровому співударянні з урахуванням зазорів між фітингами та фітинговими упорами, а також переміщення наливного вантажу відносно котла. Результати досліджень дозволили отримати уточнені величини прискорень, які діють на несучу конструкцію контейнера-цистерни при маневровому співударянні.uk_UA
dc.description.abstractEN: The combined transport systems have been developed to improve the efficiency of the transportation process in the direction of international transport corridors. The intensification of liquid cargoes transportation via the territory of Ukraine determined the creation and introduction of tank-containers. To ensure the strength of tank-containers in operation there are a number of regulatory documents regulating requirements for their design and operating conditions. The mathematical model was createdto determine the quantities of operational loads which act on a tank-container placed on a train platform when a train shunting collision, considered as the greatest event of loading of the support structure. When a model was created it was taken into account the gaps between the fittings, tank containers and fitting supports the train platform and liquid cargos movement towards the boiler. The research results allowed to obtain more accurate values of specified accelerations that act on the supporting structure of a tank-container during shunting collision. The maximum accelerations were recorded for the case, when the gap between the fitting and the fitting supports was 30 mm. The research can improve the safety of tank containers when shunting collision and can be used in designing of tank-containers of new generation with increased technical, economic and operational performance.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectконтейнер-цистернаuk_UA
dc.subjectдинамікаuk_UA
dc.subjectматематичне моделюванняuk_UA
dc.subjectнавантаженність конструкціїuk_UA
dc.subjectприскоренняuk_UA
dc.subjecttank-containeruk_UA
dc.subjectthe dynamic’suk_UA
dc.subjectmathematical modelinguk_UA
dc.subjectloading of constructionuk_UA
dc.subjectaccelerationsuk_UA
dc.titleМатематичне моделювання динаміки контейнера-цистерни, розміщеного на вагоні-платформі при маневровому співударянніuk_UA
dc.title.alternativeMathematical modeling of dynamics of tank-container, which was placed on a train platform when a train shunting collisionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 157

Files in This Item:
File SizeFormat 
Lovskaya.pdf211.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.