Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1462
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБлиндюк, Василь Степанович-
dc.contributor.authorBlinduk, Vasiliy-
dc.date.accessioned2019-10-21T08:41:29Z-
dc.date.available2019-10-21T08:41:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБлиндюк В. С. До питання енергораціонального ведення поїздів / В. С. Блиндюк // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 158. Т.1. - С. 96-104.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1462-
dc.description.abstractUA: Проведено аналіз існуючих методів і засобів автоматичного регулювання та управління рухомим складом залізничного транспорту. Показано, що задачу енергораціонального ведення поїздів слід розглядати як задачу багатокритеріальної оптимізації, а саме, обґрунтованого вибору з множини альтернативних рішень числових критеріїв такої альтернативи, котра при заданій системі переваг є кращою, аніж ті альтернативи, котрі не було обрано.uk_UA
dc.description.abstractEN: The analysis of the existing methods and means of self-regulation and management of rolling stock of railway transport is carried out. It is shown that the problem of power rational maintaining trains needs to be considered as problem of multicriteria optimization, namely, reasonable choice from set of alternative solutions of numerical criteria of such alternative which at the set system of advantages is the best, than those alternatives which have not been chosen. It is shown that systems of autocontrol of train movements allow to solve problem of optimum use of energy and temporary resources of the railroads. At the same time, systems of autocontrol of rolling stock which are mainly expected solutions of this problem, consider restrictions which are imposed for their work insufficiently. Technical means which realize the concept of traffic control of rail transport on polygon and according to it create and give the managing signals defining the movement mode on mobile structure, now are quite widely acquired. However these actions have mainly directive character, leaving to the ability of their implementation opened problem.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectрухомий складuk_UA
dc.subjectенергоспоживанняuk_UA
dc.subjectкритерії оптимізаціїuk_UA
dc.subjectтяга поїздівuk_UA
dc.subjectчасові характеристикиuk_UA
dc.subjectrolling stockuk_UA
dc.subjectenergy consumptionuk_UA
dc.subjectcriteria of optimizationuk_UA
dc.subjectdraft of trainsuk_UA
dc.subjecttemporary characteristicsuk_UA
dc.titleДо питання енергораціонального ведення поїздівuk_UA
dc.title.alternativeTo the question power rational maintaining trainsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 158. Т. 1

Files in This Item:
File SizeFormat 
Blinduk.pdf230.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.