Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15014
Title: Особливості дослідження динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі
Other Titles: Features of dynamic loading of tank-container for transportation on railway ferry
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Рибін, Андрій Вікторович
Lovska, A. O.
Rybin, A. V.
Keywords: контейнер-цистерна
несуча конструкція
динаміка
моделювання
прискорення
навантаженість конструкції
залізнично-поромні перевезення
tank container
basic structure
dynamics
modeling
acceleration
structural load
rail ferry transportation
Issue Date: 2019
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Ловська А. О. Особливості дослідження динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі / А. О. Ловська, А. В. Рибін // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2019. - № 3. - С. 117-122.
Abstract: UA: В статті наведені результати досліджень динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі у складі комбінованого поїзда. Визначено прискорення, як складову динамічного навантаження, яке діє на контейнер-цистерну при кутових переміщеннях залізничного порому навколо повздовжньої осі (крен). Розраховано допустимий кут крену залізничного порому при якому забезпечується стійкість контейнерацистерни відносно рами вагона-платформи. Проведені дослідження сприятимуть забезпеченню безпеки перевезень контейнерів-цистерн на залізничних поромах морем.
EN: The article presents the results of studies of the dynamic loading of the tank container during transportation on the railway ferry as part of a combined train. The accelerations are determined as components of the dynamic load acting on the tank container during the angular displacements of the railway ferry relative to the longitudinal axis (roll). The permissible angle of roll of the railway ferry is calculated at which the stability of the tank container relative to the frame of the platform car is ensured. The research will contribute to ensuring the safety of container tankers on rail ferries by sea.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15014
ISSN: 1998-7927 (print); 2664-6498 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovska.pdf676.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.