Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15023
Title: Удосконалення несучої конструкції кузова універсального напіввагону для забезпечення його міцності при маневрових співударяннях
Other Titles: Improvement of the support structure of universal open wagons bodies for providing their capacity in shunting impacts
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Бажура, Вадим Олексійович
Пірєєв, Олександр Мехманович
Lovska, Alyona Oleksandrivna
Bazhura, Vadim Oleksiyovich
Pireev, Oleksandr Mehmanovich
Keywords: напіввагон
несуча конструкція кузова
напружено-деформований стан
міцність
удосконалення конструкції
open-top wagon
bearing body structure
stress-deformed state
strength
improvement of a structure
Issue Date: 2017
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Ловська А. О. Удосконалення несучої конструкції кузова універсального напіввагону для забезпечення його міцності при маневрових співударяннях / А. О. Ловська, В. О. Бажура, О. М. Пірєєв // Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Серія : Динаміка і міцність машин. - 2017. - № 40. - С. 32-36.
Series/Report no.: Динаміка і міцність машин;
Abstract: UA: В статті проводиться дослідження міцності несучої конструкції кузова універсального напіввагону при маневровому співударянні. Визначено найбільш навантажені зони рами напіввагона. Запропоновано заходи щодо удосконалення несучої конструкції кузова напіввагона, які дозволять знизити концентрацію напружень в найбільш навантажених вузлах рами, а також підтримувати технічний ресурс напіввагона при існуючій ремонтній базі.
EN: The article presents results of the research into the support structure capacity of universal open wagons in shunting impacts. It is determined that at actual average speeds of impacts at sorting humps the maximum equivalents loads in the support structure of open wagon bodies exceed the admissible loads. In order to provide the support structure capacity of open wagon bodies in operation the article proposes to diagonally mount braces from the back stops of the automatic coupling to the bolster beam (the location of the external strengthening diaphragm) which will allow the partial relieving of the bolster beam at longitudinal stresses. Besides, the mounting of braces on the open wagon frame will not hamper opening the hatch covers during unloading bulky cargo through it. Calculation of the open wagon support structure capacity with considering the improvement techniques made it possible to conclude about the efficiency of engineering solutions taken. The improvement techniques for the support structure of a universal open wagon body make it possible to provide its capacity at shunting impacts, and also sustain a technological lifespan of an open wagon at present repair base.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15023
ISSN: 2078-9130 (print)
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovska.pdf657.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.