Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15028
Title: Удосконалення заходів щодо надійності закріплення несучих конструкцій кузовів вагонів на залізничних поромах
Other Titles: Improvement of measures for reliable fixation of supporting structures of wagon bodies on train ferries
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Lovskaya, Alyona Aleksandrovna
Keywords: вагон
динаміка вагона
навантаження конструкції
залізнично-водний транспорт
залізнично-поромні перевезення
wagon
the dynamic’s of wagon
loading of construction
railway-ferry transport
railway-ferry boat transportation
Issue Date: 2016
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Ловська А. О. Удосконалення заходів щодо надійності закріплення несучих конструкцій кузовів вагонів на залізничних поромах / А. О. Ловська // Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Серія : Динаміка і міцність машин. - 2016. - № 46. - С. 39-43.
Series/Report no.: Динаміка і міцність машин;
Abstract: UA: В статті проводиться дослідження динаміки кузова вагона з урахуванням заходів щодо удосконалення його несучої конструкції для забезпечення надійності закріплення на залізничному поромі. Розроблено математичну модель коливань кузова вагона для визначення динамічних навантажень, що діють на нього при перевезенні залізничним поромом в умовах морської хитавиці. Отримані результати дозволять забезпечити міцність несучих конструкцій кузовів вагонів при перевезенні залізничними поромами в міжнародному сполученні.
EN: The article analyzes standard wagon fixation schemes on the desks of train ferries and deals with main reasons of wagon body damages during sea transportation regarding the existing fixation technologies. It proposes measures aimed at higher reliability of fixation of wagons on desks of train ferries by adopting their structure to interaction with chain binders. Besides it proposes introduction of viscous connection between the wagon body and the train ferry desk. The results obtained make it possible to provide stability of supporting structures of the wagon body during sea transportation, and also increase the efficiency of international rail-sea transportation.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15028
ISSN: 2078-9130 (print)
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf569.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.