Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15123
Title: Оцінка критеріїв формування віртуального підприємства з ремонту локомотивів
Other Titles: Evaluation of criteria of the formation of a virtual enterprise for the repair of locomotives
Authors: Дацун, Юрій Миколайович
Datsun, Y.
Keywords: локомотив
ремонт
критерій
віртуальне підприємство
витрати
locomotive
repair
criterion
virtual enterprise
expenses
Issue Date: 2017
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Дацун Ю. М. Оцінка критеріїв формування віртуального підприємства з ремонту локомотивів / Ю. М. Дацун // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2017. - № 3. - С. 64-67.
Abstract: UA: В статті сформульовано необхідність трансформуваннялокомотиворемонтних виробництв залізниць України всучасних умовах. Для розширення технологічних можливостей ремонтних виробництв, запропоновано застосування нових організаційно-виробничих форм – віртуальнихпідприємств. Проведено визначення та оцінка основнихкритеріїв при формуванні віртуального підприємства зремонту локомотивів. В ході оцінки визначено, що вартість та термін ремонту, відповідність ремонтного виробництва відповідають вимогам до критеріїв та можуть бути застосовані при вирішенні такої задачі. Відстань між підприємством агентом та центром запропоновано враховувати як складову при оцінці вартості та часу ремонту.
EN: In the article the need to transform of repair production of locomotives of Ukrainian railways in modern conditions is formulated. To expand the technological capabilities of repair productions it is proposed to use new organizational and production forms - virtual enterprises. The main stages of the formation of virtual enterprises are given. The definition and evaluation of the main criteria in the formation of a virtual enterprise for the repair of locomotives are defined. These criteria are the cost and time of repair, conformity of repair productions. They match all the requirements for the criteria and can be applied to solve this problem. The distance between the enterprise agent and the center is suggested to be taken into account as a component in estimating the cost and time of repair. The objective function is represented as the minimization of criteria. The solution of the optimization problem must be carried out within the framework of multicriteria optimization.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15123
ISSN: 1998-7927 (print); 2664-6498 (online)
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Datsun.pdf291.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.