Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1542
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖалкін, Денис Сергійович-
dc.contributor.authorТаран, Артем Вікторович-
dc.contributor.authorZhalkin, Denys-
dc.contributor.authorTaran, Artem-
dc.date.accessioned2019-11-07T07:51:15Z-
dc.date.available2019-11-07T07:51:15Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЖалкін Д. С. Удосконалення методів контролю теплового стану тягових електричних двигунів електровозів / Д. С. Жалкін, А. В. Таран // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 158. Т.2. - С. 74-82.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1542-
dc.description.abstractUA: У статті проведено аналіз відмов тягових електродвигунів електровозів. Запропоновано систему заходів та обладнання для контролю теплового стану, що створює умови організації ремонту за фактичним технічним станом.uk_UA
dc.description.abstractEN: Completion of the review of methods and tools for monitoring the technical condition of traction electric motors (TM) has shown that existing technologies do not provide fully reliable results. Should be considered the most promising thermal control, has been widely used in transportation, energy, construction, medicine. Purpose of the article - the development of thermal control and predict the remaining life of the winding insulation of motors based on the systematic thermal overload, which gives an opportunity to increase the efficiency of the locomotives as a whole and to reduce the breakdown of the number of motors. Most frequently the traction motors to be repaired due to damage to the insulation (30 %), its low resistance (5 %), the occurrence of the fire by the circular collector (15 %), damage the anchor bearing (15 %). The technology assessment of the technical condition of the anchors TM with thermal control method comprising: - Of the operations of preparation and testing of TM by mutual load after repair; - Operative measurement of temperature fields on the outer surface of the armature using a portable temperature recorder; - Mathematical processing of thermography; - Issue a report on the quality of repair of motor armature. Thermal control system and predict the remaining life of the winding insulation TM allows you to limit the amount of thermal overloads, and thus reduce the number of failures of electric locomotives and stops.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectтяговий двигунuk_UA
dc.subjectтехнічний станuk_UA
dc.subjectвипробуванняuk_UA
dc.subjectнагрівuk_UA
dc.subjectдіагностуванняuk_UA
dc.subjectконтрольuk_UA
dc.subjectпараметриuk_UA
dc.subjectтемператураuk_UA
dc.subjectdrive motoruk_UA
dc.subjectthe technical conditionuk_UA
dc.subjecttestinguk_UA
dc.subjectheatinguk_UA
dc.subjectdiagnosticsuk_UA
dc.subjectcontroluk_UA
dc.subjectparametersuk_UA
dc.subjecttemperatureuk_UA
dc.titleУдосконалення методів контролю теплового стану тягових електричних двигунів електровозівuk_UA
dc.title.alternativeImproving methods of monitoring the thermal state electric locomotives traction electric motorsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 158. Т. 2

Files in This Item:
File SizeFormat 
Zhalkin.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.