Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16300
Title: Оцінювання факторів, що забезпечують надійність роботи системи локомотива
Other Titles: Assessment of factors that ensure the reliability of the locomotive system
Authors: Крашенінін, Олександр Семенович
Яковлев, Сергій Сергійович
Головко, Ярослав Олександрович
Krasheninin, Alexander
Yakovlev, Sergey
Holovko, Yaroslav
Keywords: тяговий рухомий склад
елементи системи
якісні і кількісні фактори надійності
traction rolling stock
system elements
qualitative and quantitative factors of reliability
Issue Date: 2023
Publisher: Український державний унiверситет залізничного транспорту
Citation: Крашенінін О. С. Оцінювання факторів, що забезпечують надійність роботи системи локомотива / О. С. Крашенінін, С. С. Яковлев, Я. О. Головко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2023. – № 2. – С. 43-49.
Abstract: UA: В умовах повільного оновлення тягового рухомого складу і дефіциту нового парку локомотивів для багатьох депо стає актуальним зосередження уваги на підвищенні надійності роботи основного обладнання і систем локомотивів. У статті на підставі аналізу теоретичних підходів впливу складових елементів систем локомотива на загальну надійність системи виділено спеціальні критеріальні фактори, що виражають приріст кількісних і якісних показників надійності. Оцінювання цих факторів дає змогу визначити системи локомотивів, що забезпечують максимальний приріст надійності, а при дублюванні елементів систем підвищувати кількісний приріст надійності. Крім того, показана можливість визначити пріоритети (чергу) відновлення елементів систем для забезпечення надійності системи.
EN: In conditions of slow renewal of traction rolling stock and a shortage of new locomotive fleets, it is becoming urgent for many depots to focus attention on increasing the reliability of the main equipment and locomotive systems. In the article, based on the analysis of theoretical approaches to the influence of constituent elements of locomotive systems on the overall reliability of the system, special criterion factors expressing the increase in quantitative and qualitative indicators of reliability are selected. The assessment of these factors makes it possible to determine the locomotive systems that provide the maximum increase in reliability, and to increase the quantitative increase in reliability when elements of the systems are duplicated. In addition, it is shown the possibility to determine the priorities (queue) of restoration of system elements to ensure system reliability.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16300
ISSN: 1681-4886 (рrint); 2413-3833 (on-line)
Appears in Collections:Том 28 № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin .pdf730.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.