Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16621
Title: Дослідження феномену нативної реклами у сучасному медіапросторі
Other Titles: Research of the phenomenon of native advertising in the modern media space
Authors: Дергоусова, Алла Олександрівна
Derhousova, A.O.
Keywords: реклама
нативна реклама
просування
медійний ринок
інтернет-маркетинг
маркетингові комунікації
advertising
native advertising
promotion
media market
internet marketing
marketing communications
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Дергоусова А. О. Дослідження феномену нативної реклами у сучасному медіапросторі / А. О. Дергоусова // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2022. – № 80. – С. 179-186.
Abstract: UA: Показано тренди розвитку ринку медіа, в тому числі українського. Розкрито поняття «нативна реклама» та показано його глибину й різноплановість. У зв’язку з переходом до онлайн простору як рекламодавців, так і споживачів, показано важливість розвитку інтернет-технологій рекламування продукції. Оскільки сприйняття інформації людиною розуміється одночасно як і поширення нею інформації, адже дані про наші інтереси, пошуки, тривалість перебування на сайтах чи інших онлайн-платформах можуть залишатися у їхніх власників, і, що найважливіше, будуть використані в майбутньому. Доведено, що питання адаптації реклами під ці сучасні цифрові та онлайн тренди є вкрай актуальним. Показано ефективні приклади використання нативної реклами та переваги її використання. В роботі показано основні види і форми природної реклами та сформульовано основні критерії гарної такої реклами.
EN: The article shows trends in the development of the media market, including the Ukrainian one. Because the consumer has become more aware, knows how to navigate the media space, is well versed in advertising, and does not want to be forced to buy something, today there are many varieties of marketing tools for promoting products and services. Therefore, the work proves the need for advertisers to use the so-called latest means of communication. The concept of "native advertising" is revealed and its depth and diversity are shown. In connection with the transition to the online space of both advertisers and consumers, the importance of the development of Internet technologies for product advertising is shown. Since the perception of information by a person is understood at the same time as the dissemination of information by him because data about our interests, searches, duration of stay on sites or other online platforms may remain with their owners, and, most importantly, will be used in the future. It has been proven that the issue of adapting advertising to these modern digital and online trends is extremely relevant. Effective real examples of the use of native advertising and the advantages of its use are shown. The work determined that the essence and purpose of such advertising is to deliver an advertising message in such a way that it inspires trust, is useful for the consumer, corresponds to the style of the media channel, but at the same time corresponds to the business objectives of the brand. The article shows that product placement as an advertising solution can also be called one of the varieties of native advertising. This is when a commercial product appears unobtrusively in the frame of a movie, series or video.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16621
ISSN: 2075-4892(print); 2413-4892(online)
Appears in Collections:№ 80

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Derhousova.pdf510.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.