Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1675
Title: Трактування конткурентоспроможності в сучасних умовах
Other Titles: Tracting competitiveness in modern conditions
Authors: Дикань, Олена Володимирівна
Білецька, Дар’я Олександрівна
Грязнов, Д. О.
Dykan, O. V.
Biletska, D. O.
Gryaznov, D. O.
Keywords: конкурентоспроможність
підприємство
суб’єкт господарювання
продукція
ринок
competitiveness
enterprise
business entity
products
market
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Дикань, О. В. Трактування конткурентоспроможності в сучасних умовах / О. В. Дикань, Д. О. Білецька, Д. О. Грязнов // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2018. - № 64. - С. 31-37.
Abstract: UA: У статті розглядаються поняття конкурентоспроможності підприємства та методики її оцінки. Визначення конкурентоспроможності підприємства - складний процес, який має на увазі здатність здійснювати свою діяльність в умовах ринкових відносин та отримувати при цьому прибуток. Оцінка конкурентоспроможності є методологічною основою для аналізу і, як наслідок, виявлення шляхів підвищення конкурентоспроможності господарюючого суб'єкта. Розглянуті недоліки авторських підходів, а також методик оцінки. Запропоновано авторське визначення конкурентоспроможності підприємства.
EN: The article discusses the concept of enterprise competitiveness and methods of its evaluation. Determining the competitiveness of an enterprise is a complex process that implies the ability to carry out its activities in the context of market relations and to receive profit. The high competitiveness of an enterprise is determined by the satisfaction and willingness of consumers to re-acquire the products of this company, the lack of complaints to the enterprise by the company, shareholders, partners, the prestige of work in the enterprise. Ensuring competitiveness is an important problem, the solution of which is connected with the improvement of the development, manufacture, sale and maintenance of products, i.e. with the implementation of targeted activities to establish, build and maintain the required level of competitiveness at all stages of the product life cycle. As a rule, efforts are directed towards the achievement of the following goals: improving quality, reducing production costs, increasing the cost-effectiveness and efficiency of after-sales equipment, and stimulating marketing efforts.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1675
ISSN: 2075-4892 (print); 2413-4892 (online)
Appears in Collections:№ 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dykan.pdf393.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.