Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрячко, Катерина Віталіївна-
dc.contributor.authorШрамко, Анна Миколаївна-
dc.contributor.authorКоврига, Владислав Вікторович-
dc.contributor.authorKryachko, Kateryna-
dc.contributor.authorShramko, Anna-
dc.contributor.authorKovriga, Vladislav-
dc.date.accessioned2023-09-14T16:24:58Z-
dc.date.available2023-09-14T16:24:58Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКрячко К. В. Раціоналізація спільної роботи залізничних станцій у вузлі / К. В. Крячко, А. М. Шрамко, В. В. Коврига // Центральноукраїнський науковий вісник. Серія : Технічні науки. - 2023. - Вип. 7(1). - С. 10-15.uk_UA
dc.identifier.issn2664-262X (print); 2707-9449 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16777-
dc.description.abstractUA: В даній роботі рекомендуються варіанти оптимального перерозподілу сортувальної і маневрової роботи між сортувальними та вантажними станціями при формуванні передаточних поїздів з можливістю урахування детального підбору окремих груп вагонів на окремі вантажні фронти. Це дає змогу раціонального використання сортувального пристрою та маневрових локомотивів як на технічній, так і на вантажних станціях, а також зменшення тривалості знаходження місцевих вагонів під час здійснення основних технологічних операцій у залізничному вузлі.uk_UA
dc.description.abstractEN: In this work the variants of rational technology for the redistribution of the sorting and shunting work between sorting and freight stations in the formation of the gear trains, taking into account possible detailed the selection of individual groups of cars for specific cargo fronts .This gives the possibility of optimal use of screening devices and shunting locomotives as sorting and freight stations, as well as the reduction of the length of time of local cars during the execution of the basic technological operations in the railway node. The studies of the structure of volumes with the processing of coming to the sorting stations, it was found that of the total local traffic volume ranges from 7% to 12% and the accumulation time of trains gear trains – up to 8 hours or more.-
dc.publisherЦентральноукраїнський національний технічний університетuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічні науки;-
dc.subjectпередаточні поїздиuk_UA
dc.subjectзалізничний вузолuk_UA
dc.subjectзалізничні станціїuk_UA
dc.subjectвантажні перевезенняuk_UA
dc.subjectманеврові локомотивиuk_UA
dc.subjecttransfer trainsuk_UA
dc.subjectrailway junctionuk_UA
dc.subjectrailway stationsuk_UA
dc.subjectfreight transportuk_UA
dc.subjectshunting locomotivesuk_UA
dc.titleРаціоналізація спільної роботи залізничних станцій у вузліuk_UA
dc.title.alternativeRationalization of Joint Work of Railways Stations in the Nodeuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kryachko.pdf222.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.