Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1691
Title: Бізнес-планування як інструмент досягнення стратегічних цілей підприємства
Other Titles: Бизнес-планирование как инструмент достижения стратегических целей предприятия
Business planning as a tool achievements of the strategic objectives of the enterprise
Authors: Устенко, Марина Олександрівна
Курочка, А. Ю.
Максимова, О. В.
Устенко, М. А.
Курочка, А. Ю.
Максимова, Е. В.
Ustenko, М. А.
Kurochka, A. U.
Maksimova, E. V.
Keywords: стратегічне планування
бізнес-планування
бізнес-план
стратегія
підприємство
стратегическое планирование
бизнес-планирование
бизнес-план
стратегия
предприятие
strategic planning
business planning
business plan
strategy
enterprise
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Устенко М. О. Бізнес-планування як інструмент досягнення стратегічних цілей підприємства / М. О. Устенко, А. Ю. Курочка, О. В. Максимова // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2018. - № 64. - С. 81-87.
Abstract: UA: У статті розглядаються окремі аспекти стратегічного планування та бізнеспланування в сучасних орга нізаціях. Виділено основні труднощі стратегічного планування, особливості та проблеми розробки бізнес-планів у вітчизняному бізнессередовищі. Розглянуто взаємозв'язки стратегічного і бізнес-планування на рівнях цілепокладання, визначення планових показників і контролю. Зроблено висновки про можливість використання бізнес-планування як інструменту досягнення стратегічних цілей організації. EN: The article discusses certain aspects of strategic planning and business planning in modern organizations. The strategic planning stages are given. There are three types of business plans that are used in the formal planning process as a function and the basic technology of business management: corporate (managerial) business plans; business plans of projects aimed at planning and managing projects implemented within the framework of this enterprise; targeted business plans aimed at making individual decisions related to business management. The main difficulties of strategic planning, features and problems of developing business plans in the domestic business environment are highlighted. These include: the impossibility of a detailed description of the future, of what the company seeks when choosing this position, a large amount of time and resources; negative consequences due to errors in strategic planning; lack of a clear strategic planning algorithm. It is noted that the Ukrainian legislation does not fix the mandatory development of a business plan.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1691
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ustenko.pdf379.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.