Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFomin, Oleksij-
dc.contributor.authorLovska, Alyona-
dc.date.accessioned2023-10-20T07:50:14Z-
dc.date.available2023-10-20T07:50:14Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationFomin O. Justification of the use of square pipes in the frame of the removable roof of the open wagon / O. Fomin, A. Lovska // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2021. - Vol. 4, № 7(112). - Р. 18-25.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17635-
dc.description.abstractEN: This paper reports determining the basic strength indicators for the removable roof of a railroad gondola. It has been established that the typical roof design has a significant margin of safety in the components of the supporting structure. In order to reduce the roof material intensity, the reserves of its strength have been determined and optimized based on the criterion for minimal material intensity. Pipes of square cross-section have been proposed for using as the components of the roof frame. When taking into consideration the proposed measures, it becomes possible to reduce the mass of the frame of the removable roof for a railroad gondola by almost 15 % compared to the typical design. At the same time, to apply the roof on different types of gondolas, its cantilevered parts can move in a longitudinal plane. It is possible to use deflectors on the removable roof. The roof can be attached to the body in a regular way. It is also possible to fix it using shog-connections.uk_UA
dc.description.abstractUA: Проведено визначення основних показників міцності зйомного даху напіввагона. Встановлено, що типова конструкція даху має значний запас міцності складових несучої конструкції. З метою зменшення матеріалоємності даху проведено визначення резервів його міцності та оптимізацію за критерієм мінімума матеріалоємності. Запропоновано використання у якості складових каркасу даху труб квадратного перерізу. З урахуванням запропонованих заходів стає можливим знизити масу каркасу зйомного даху напіввагона майже на 15 % у порівнянні з типовою конструкцією. При цьому для можливості використання даху на різних типах напіввагонів його консольні частини мають здатність переміщуватися у повздовжній площині. Передбачено можливість використання дефлекторів на зйомному даху. Кріплення даху до кузова може виконуватися типовим способом. Є можливість здійснювати закріплення за допомогою шог-з’єднань.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesApplied mechanics;-
dc.subjecttransport mechanicsuk_UA
dc.subjectrailroad gondolauk_UA
dc.subjectremovable roofuk_UA
dc.subjectroof strengthuk_UA
dc.subjectstressed stateuk_UA
dc.subjectdynamic loaduk_UA
dc.subjectтранспортна механікаuk_UA
dc.subjectнапіввагонuk_UA
dc.subjectзйомний дахuk_UA
dc.subjectміцність дахуuk_UA
dc.subjectнапружений станuk_UA
dc.subjectдинамічна навантаженістьuk_UA
dc.titleJustification of the use of square pipes in the frame of the removable roof of the open wagonuk_UA
dc.title.alternativeОбґрунтування використання труб квадратного перерізу в каркасі зйомного даху напіввагонаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fomin.pdf664.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.