Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/176
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛомотько, Денис Вікторович-
dc.contributor.authorДаценко, Григорій Георгійович-
dc.contributor.authorLomotko, Denis-
dc.contributor.authorDacenko, Grigory-
dc.date.accessioned2018-09-21T10:03:08Z-
dc.date.available2018-09-21T10:03:08Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛомотько Д. В. Аналіз рівня сервісу в умовах транспортно-пересадочних вузлів на високошвидкісних залізничних магістралях / Д. В. Ломотько, Г. Г. Даценко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 161. - С. 25-35.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/176-
dc.description.abstractUA: Подано критерії для створення ефективної, рентабельної комплексної транспортної системи обслуговування пасажирів у великих містах. Виявлено основні напрямки розвитку сервісу пасажирських перевезень у великих транспортних вузлах: розвиток інтелектуальних транспортних систем; інтеграція рішень щодо проїзних документів; збільшення провізної і пропускної спроможності. Для ТПВ за участю швидкісного залізничного транспорту сформовано додаткові вимоги до сервісного обслуговування – особливі планувальні рішення на комерційних зонах ТПВ, наявність і розміщення сервіс-центрів, наявність «перехоплюючих паркінгів». Встановлено, що рівень сервісу та обсяг сервісних послуг в умовах ТПВ в основному залежать від рівня задоволеності пасажирів, рентабельності додаткових видів послуг та доходу комерційної зони ТПВ. Для економічної оцінки ефективності роботи ТПВ та залізничного способу вирішення транспортних потреб пасажира запропоновано скористатись оцінкою вартості 1 пас.год повних витрат часу на поїздку з метою раціоналізації використовуваних міських територій та зменшення кількості пересадок пасажирів.uk_UA
dc.description.abstractEN: Modern TIH featuring high-speed and high-speed rail transport is the place to address transport needs of passengers and characterized by considerable unevenness passenger for periods of the day. Also criteria for creating an efficient, cost-effective integrated transportation system passenger service in big cities. The basic directions of passenger transportation services in major transport hubs - the development of intelligent transport systems; integration solutions for the travel documents, and increase carrying capacity. For solid hubs with the participation of highspeed rail transport generated additional requirements for service - specific planning solutions in commercial areas TIH, availability and deployment of service-center, intercepting the availability of parking. It was established that the level of service and the amount of services in terms of solid hubs mainly depend on the level of passenger satisfaction, profitability of additional services revenue and commercial areas TIH. The technique and formed recommendations on the investment efficiency of operation of TIH on the basis of technical, technological, economic, organizational components and possibilities of modern information and communication technologies in the interaction of different modes of transport. It also provides guidance on EU financing of infrastructure type (Regulation EU # 1083/2006). For economic evaluation of the efficiency of TIH and train a way to solve transportation needs of the passenger asked to use the valuation passenger-hours full time spent on the trip used to streamline urban areas and reduce the number of direct passengers.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectшвидкісний залізничний транспортuk_UA
dc.subjectсервіс пасажирських перевезеньuk_UA
dc.subjectтранспортно-пересадочний вузол (ТПВ)uk_UA
dc.subjectінфраструктурний комплексuk_UA
dc.subjectвзаємодія видів транспортуuk_UA
dc.subjecthigh-speed railuk_UA
dc.subjectpassenger transport servicesuk_UA
dc.subjecttransport interchange hubs (TIH)uk_UA
dc.subjectinfrastructure complexuk_UA
dc.subjectinteraction of transportuk_UA
dc.titleАналіз рівня сервісу в умовах транспортно-пересадочних вузлів на високошвидкісних залізничних магістраляхuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of level of service in the rail hubs high-speed linesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 161

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomotko.pdf607.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.