Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17944
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартинов, Ігор Ернстович-
dc.contributor.authorКалабухін, Юрій Євгенович-
dc.contributor.authorТруфанова, Альона Володимирівна-
dc.contributor.authorМартинов, Станіслав Ігорович-
dc.contributor.authorОстапенко, Ярослав Валерійович-
dc.contributor.authorMartynov, І.-
dc.contributor.authorKalabukhin, Yu.-
dc.contributor.authorTrufanova, А.-
dc.contributor.authorMartynov, S.-
dc.contributor.authorOstapenko, I.-
dc.date.accessioned2023-11-04T08:16:15Z-
dc.date.available2023-11-04T08:16:15Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМартинов І. Е. До питання модернізації кузовів пасажирських вагонів / І. Е. Мартинов, Ю. Є. Калабухін, А. В. Труфанова, С. І. Мартинов, Я. В. Остапенко // Комунальне господарство міст. Серія : Технічні науки та архітектура. - 2023. - Т. 3, Вип. 177. - С. 189-199.uk_UA
dc.identifier.issn2522-1809 (print); 2522-1817 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17944-
dc.description.abstractUA: Пасажирські вагони власності АТ "Укрзалізниця" практично вичерпали свій ресурс. Встановлено, що з конструктивних елементів кузова найбільшу величину спрацювання мають нижня обв'язка, скати даху та нижня частина бокової стіни. Запропоновано під час капітально-відновлювального ремонту пасажирських вагонів виконувати модернізацію зазначених елементів шляхом використання алюмінієвих сплавів. Визначено економічний ефект від запропонованих заходів.uk_UA
dc.description.abstractEN: Passenger cars owned by JSC "Ukrzaliznytsia" have practically exhausted their resource. Improving the efficiency of railways requires the use of new innovative technical solutions. The article analyzes the technical condition of the bodies of passenger cars that have worked out their resource. A total of 540 wagons of different years of construction were inspected. In the course of the analysis, the results of inspections of the metal structures of cars were divided into five conditional groups depending on the service life. At the same time, the nominal values of the thicknesses of the structural elements of the car and the actual values were compared. The authors determined the intensity of the increase in wear of various elements of the body. It has been established that the lower trim, the roof slope and the lower part of the side wall have the greatest wear. It is proposed to use aluminum alloys for the modernization of passenger car bodies. The advantage of such a technical solution is an increase in the corrosion resistance of the body. This significantly increases the durability of the wagons and reduces the tare weight of the car.-
dc.publisherХарківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетоваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічні науки та архітектура;-
dc.subjectпасажирський вагонuk_UA
dc.subjectкузовuk_UA
dc.subjectресурсuk_UA
dc.subjectспрацюванняuk_UA
dc.subjectмодернізаціяuk_UA
dc.subjectекономічний ефектuk_UA
dc.subjectpassenger caruk_UA
dc.subjectbodyuk_UA
dc.subjectresourceuk_UA
dc.subjectwearuk_UA
dc.subjectmodernizationuk_UA
dc.subjecteconomic effectuk_UA
dc.titleДо питання модернізації кузовів пасажирських вагонівuk_UA
dc.title.alternativeTo the issue of modernization of passenger car bodiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynov.pdf394.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.