Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18059
Title: Ефективність інфраструктурних складових системи утримання залізничного транспорту
Other Titles: Efficiency of infrastructural components of the railway transport maintenance system
Authors: Крашенінін, Олександр Семенович
Одєгов, Микола Миколайович
Шапатіна, Ольга Олександрівна
Войтенко, В. В.
Krasheninin, O.S.
Odiehov, M.M.
Shapatina, O.O.
Voitenko, V.V.
Keywords: умовний показник ефективності систем
імовірність стану системи
інтенсивність відмов
conditional indicator of system efficiency
probability of system state
failure rate
Issue Date: 2022
Publisher: Tsenov Academy of Economics
Citation: Крашенінін О. С. Ефективність інфраструктурних складових системи утримання залізничного транспорту / О. С. Кращенінін, М. М. Одєгов, О. О. Шапатіна, В. В. Войтенко // Scientific World Journal. - 2022. - Вип. 13-01. - С. 19-28.
Abstract: UA: Традиційні підходи щодо оцінки ефективності функціонування інфраструктури підрозділів залізниць не в повній мірі враховують типи системи, що складають цю інфраструктуру. Це полягає в тому, що системи (локомотиви, вагони, верстати, будівлі, підрозділи локомотивного господарства) можуть бути довготривалої дії або короткочасної дії. Відповідно до цього в статті розглянуті питання щодо оцінки ефективності об’єктів інфраструктури залізничного транспорту і, зокрема, локомотивного господарства. Для цього вводяться чинники (імовірності станів системи, умовний показник ефективності системи), як сумарний результат ефективності системи за час зміни станів системи.
EN: Traditional approaches to assessing the effectiveness of the infrastructure of railway units do not fully take into account the types of systems that make up this infrastructure. This is that systems (locomotives, cars, machines, buildings, subdivisions of the locomotive industry) can be long-term or short-term. Accordingly, the article considers issues related to the evaluation of the efficiency of railway transport infrastructure and, in particular, the locomotive industry. To do this, factors are introduced (probabilities of system states, conditional indicator of system efficiency), as the total result of system efficiency during the change of system states.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18059
ISSN: 2663-5712 (online)
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf863.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.