Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКаличева, Наталія Євгеніївна-
dc.contributor.authorKalicheva, N. E.-
dc.date.accessioned2020-03-11T08:59:01Z-
dc.date.available2020-03-11T08:59:01Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКаличева, Н. Є. Формування організаційно-економічного механізму управління конкурентними перевагами на підприємствах залізничного транспорту / Н. Є. Каличева // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2019. - № 65. - С. 24-31.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892 (print); 2413-4892 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1812-
dc.description.abstractUA: Стаття присвячена питанням формування організаційно-економічних підходів управління конкурентоспроможністю на підприємствах залізничного транспорту. Розкрито змістовне наповнення підходів до управління конкурентними перевагами в галузі. Визначений інструментарій забезпечення виконання організаційно-економічним механізмом управління конкурентними перевагами підприємств залізничного транспорту. Обґрунтовано сутність, структуру та роль організаційної та економічної складової управлінського механізму в умовах посилення конкуренції на внутрішньому та зовнішньому ринках транспортних послуг.uk_UA
dc.description.abstractEN: The management mechanism is an integral part of the management system, resulting in an effective influence on a variety of factors, which leads to a certain result of the object of management. Focusing on the needs of the consumer, implementing an effective science and technology, innovation and market policy, the desire to update and apply innovations, recognition of social responsibility become the main factors that have a direct impact on the mechanism of enterprise management. For railway companies with a complex management structure, a special place in management is the need to integrate all economic, organizational and technical processes necessary to integrate into one whole all internal industry resources, enhance adaptability and competitiveness. Thus, changing approaches to enterprise management requires a thorough revision of the entire management system, changing the psychology of workers at all levels, improving their qualifications, changing the principles of forming a strategy for enterprise development and defining its goals, the structure of organization and management, the process of developing and adopting management decisions, work with personnel, approaches to assessing the effectiveness of the entire enterprise, its production units and services and workers.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectтранспортна послугаuk_UA
dc.subjectперевізний процесuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectмеханізмuk_UA
dc.subjectінструментарійuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjecttransport serviceuk_UA
dc.subjecttransportation processuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectmechanismuk_UA
dc.subjecttoolkituk_UA
dc.titleФормування організаційно-економічного механізму управління конкурентними перевагами на підприємствах залізничного транспортуuk_UA
dc.title.alternativeFormation of the organizational and economic mechanism of management of competitive advantages at the enterprises of railway transportuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 65

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf418.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.