Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18144
Title: Методика забезпечення конкурентоспроможності підприємств залізничного транспорту за рахунок управління якістю
Other Titles: Technique ensuring competitiveness of enterprises of railway transport due to quality management
Authors: Каличева, Наталія Євгеніївна
Kalicheva, Natalia
Keywords: якість
підприємства залізничного транспорту
конкурентоспроможність
управління
оцінка
ефективність
ринок
конкурентні переваги
quality
railway transport enterprises
competitiveness
management
evaluation
efficiency
market
competitive advantages
Issue Date: 2019
Publisher: Мукачівський державний університет
Citation: Каличева Н. Є. Методика забезпечення конкурентоспроможності підприємств залізничного транспорту за рахунок управління якістю / Н. Є. Каличева // Економіка та суспільство. - 2019. - № 20. - С. 95-105.
Abstract: UA: Стаття присвячена питанням ефективного розвитку підприємств залізничного транспорту в сучасних умовах господарювання. У дослідженні зазначено, що для забезпечення продуктивного розвитку та сталого положення на ринку транспортних послуг підприємства галузі повинні надавати транспортні послуги на високому рівні. Зазначено, що для підприємств залізничної галузі управління якістю є знаряддям забезпечення збільшення рівня конкурентоспроможності та зниження собівартості перевізного процесу. Досліджено, що визначення якості послуг є відносною категорією, тому й оцінка якості послуг має бути оптимальною, тим більше що оцінювати рівень якості послуг потрібно як з позиції виробника, так і з позиції споживача. Для забезпечення конкурентоспроможності підприємствам залізничного транспорту в сучасних умовах господарювання необхідно надавати споживачу можливість отримати більш якісний товар за ту саму ціну та, враховуючи наявні виробничі можливості, надавати транспортні послуги на найвищому рівні.
EN: One of the directions for ensuring the competitiveness of railway companies is quality. Therefore, the key task of the company's management is to consolidate and coordinate the efforts of all structural subdivisions, production services, administrators, engineers and ordinary workers in order to ensure and increase the quality of manufactured products or services provided to meet all customer needs more competitive. For the rail industry, quality management is an instrument for ensuring increased competitiveness and reducing the cost of the transportation process. After all, reducing the cost of transportation is one of the important conditions for increasing the efficiency of transport work. Since the basis of railway companies' activity is the provision of transport services, in order to ensure their effective operation, it is necessary to establish an advanced methodological provision of quality management based on the interconnection of the main managerial processes, the needs of consumers, the existing opportunities of the industry, the influence of external environment and other factors. In general, the quality of transport services –these are the conditions for the performance of transport work, in which the customer service receives maximum satisfaction of needs at the lowest cost of time. In terms of the consumer, the quality of the service is formed by processes and actions that are necessary for the accomplishment of the task.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18144
ISSN: 2524-0072 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf481.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.