Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18290
Title: Формування стратегії бренд-менеджменту в сфері освітніх послуг
Other Titles: Formation of brand management strategy in the field of educational services
Authors: Дергоусова, Алла Олександрівна
Сиволовська, Олена Вікторівна
Мкртичьян, Олена Миколаївна
Derhousova, A.
Sivolovska, O.
Mkrtychyan, O.
Keywords: стратегія
бренд-менеджмент
освітні послуги
бренд
імідж
strategy
brand management
educational services
brand
image
Issue Date: 2022
Publisher: Дніпровський державний аграрний-економічний університет
Citation: Дергоусова А. О. Формування стратегії бренд-менеджменту в сфері освітніх послуг / А. О. Дергоусова, О. В. Сиволовська, О. М. Мкртичьян // Ефективна економіка. - 2022. - № 2.
Abstract: UA: В роботі розглядається сутність брендів та важливість формування бренду закладу вищої освіти в сучасних умовах високої конкуренції на українському ринку освітніх послуг. Наведено рейтинг закладів вищої освіти у відповідності до категорій «бренд – вартість навчання». Показано основні цілі ранжування закладів вищої освіти в рамках процесу контролю та забезпечення якості освіти. Виявлено, що сьогодні не дивлячись на те, що батьки абітурієнтів звертають увагу на вартість навчання та наявність бюджетних місць, бренд закладу освіти відіграє велику роль, коли обирається престижний університет, університет, який буквально «гарантує» отримання вискокооплачуваної роботи після його закінчення. Доведено, що не дивлячись на високу вартість, щороку абітурієнти подають велику кількість заяв саме до «дорогих», але відомих університетів. Таким чином доведено, що не дивлячись на те, що пропозиція закладів вищої освіти вже в декілька разів перевищує попит, а кількість випускників загальноосвітніх шкіл з кожним роком зменшується, значного поширення набуває маркетинг освіти, а саме необхідність формування стійкого бренду університетів.
EN: The research paper has concluded brands' essence and the importance of forming a brand of Higher Education Institution in modern competitive conditions in the Ukrainian market of educational services. The rating that presented in the study is based on two categories. There are brand and tuition fees. The main goals of ranking higher education institutions within the process of quality control and quality assurance are shown. It has been revealed that, even though parents of applicants pay attention to both tuition fees and the number of state-funded places, the brand of the educational institution plays an important role in choosing a university that guarantees a diploma and a high-paying job after graduation. It has been proven that although the tuition fees are increasing every year, applicants submit a large number of applications to expensive wellknown universities. Thus, it is proved that despite the fact that the supply of higher education institutions is several times higher than the demand, and the number of secondary school graduates decreases every year, education marketing is becoming more widespread, namely the need to form a sustainable brand of universities.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18290
ISSN: 2307-2105 (online)
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Derhousova.pdf211.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.