Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18404
Title: Механізм організації ефективних ділових комунікацій у публічному управлінні
Other Titles: Mechanism of organization of effective business communications in public governance
Authors: Громова, Олена Володимирівна
Крихтіна, Юлія Олександрівна
Антонець, Андрій Євстафійович
Gromova, Olena
Krykhtina, Yuliia
Antonets, Andriy
Keywords: комунікація
соціальна комунікація
політична комунікація
публічна комунікація
взаємодія
communication
social communication
political communication
public communication
interaction
Issue Date: 2020
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Громова О. В. Механізм організації ефективних ділових комунікацій у публічному управлінні / О. В. Громова, Ю. О. Крихтіна, А. Є. Антонець // Приазовський економічний вісник. - 2020. - Вип. 6 (23). - С. 191-194.
Abstract: UA: Стаття присвячена розгляду теоретичних механізмів ділових комунікацій у публічному управлінні. Специфіка праці державних службовців полягає в тому, що вони виконують роботу, яка виражається в обґрунтуванні цілей і напрямів суспільного розвитку; займають посади в державних організаціях, що дає змогу виявляти державну владу; забезпечують умови функціонування державної влади і держави; володіють особливим предметом праці – інформацією, яка водночас виступає засобом їх впливу на керованих і одночасно обслуговуваних громадян. Публічний службовець під час виконання своїх функцій завжди в центрі міжособистісних відносин, практично завжди наділений владними повноваженнями. Проблема формування контактів з людьми тісно пов’язана з проблемою взаємодії. Це все зумовило інтерес до теми статті.
EN: The article is devoted to the consideration of theoretical mechanisms of business communications in public administration. Currently, one of the important problems of public authorities and administration is the lack of practical use of effective communication technologies in their activities. The profession of civil servant is a profession in the «man-man» system, where communication from the accompanying factor becomes a professionally significant category, a civil servant is not just an employee, but a person who embodies power and acts on its behalf. The effectiveness of the decision-making process in the field of management is significantly influenced by the quality and emotional tone of the transmitted information. In modern conditions, it is the quality and criteria for the selection of information that play a crucial role, because the information must be as pragmatic as possible. The effective operation of the system of local self-government is inconceivable without the municipal service as an element of public authority, which embodies the right of the people to professional conduct of business on behalf of the whole people.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18404
ISSN: 2522-4263 (online)
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gromova.pdf250.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.