Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуряковський, Сергій Геннадійович-
dc.contributor.authorСтарченко, Володимир Сергійович-
dc.contributor.authorBuryakovskiy, Sergiy-
dc.contributor.authorStarchenco, Volodymyr-
dc.date.accessioned2018-09-25T10:20:45Z-
dc.date.available2018-09-25T10:20:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБуряковський С. Г. Математичне моделювання системи модального керування з двигуном постійного струму / С. Г. Буряковський, В. С.Старченко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 162. - С. 87-95.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/200-
dc.description.abstractUA: Використання електропривода з модальним регулятором замість існуючого релейно-контакторного забезпечує більш високі динамічні показники роботи системи електровоза і підвищує її загальну ефективність. Математичне моделювання перехідних процесів у системі наочно показало якість регулювання координат швидкості і струму при розгоні із застосуванням модального регулятора.uk_UA
dc.description.abstractEN: Using the drive with a modal regulator instead of the existing relay-contactor allows higher dynamic performance of electric system operation and boosts its overall efficiency. In combination with the use of slave control system, such a system provides a high quality of regulation subject to the limitation specified coordinates at the appropriate level. This is especially important for electric traction drives, as current limiting coordinates and speed ensures safe driving mode in conjunction with an increase in the reliability of the whole system. To study the effectiveness of the proposed solutions was used mathematical apparatus based matrices, as well as classical approaches of mathematical modeling to the construction of block diagrams prepared on the basis of differential equations describing the system in the state space. Mathematical modeling of transients showed high quality speed and coordinate adjustment of current during acceleration with the modal controller.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectелектроприводuk_UA
dc.subjectмодальний регуляторuk_UA
dc.subjectперехідний процесuk_UA
dc.subjectрегулювання координатuk_UA
dc.subjectдинамічні показникиuk_UA
dc.subjectelectric driveuk_UA
dc.subjectmodal regulatoruk_UA
dc.subjecttransientuk_UA
dc.subjectcoordinate controluk_UA
dc.subjectdynamic performanceuk_UA
dc.titleМатематичне моделювання системи модального керування з двигуном постійного струмуuk_UA
dc.title.alternativeMathematical modeling of the system modal control of dc motorsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 162

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buryakovskiy.pdf499.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.