Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПримаченко, Ганна Олександрівна-
dc.contributor.authorТрохименко, Роман Олександрович-
dc.contributor.authorPrymachenko, Ganna Oleksandrivna-
dc.contributor.authorTrokhymenko, Roman-
dc.date.accessioned2018-09-25T10:49:19Z-
dc.date.available2018-09-25T10:49:19Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationПримаченко Г. О. Побудова математичної моделі ліквідації ворожих маршрутів пасажирських поїздів у горловині залізничної станції / Г. О. Примаченко, Р. О. Трохименко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 162. - С. 108-117.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/202-
dc.description.abstractUA: Розглянуто вирішення актуальної проблеми ліквідації ворожих маршрутів у горловинах залізничних станцій України з метою зменшення тривалості непродуктивних простоїв на підходах до станцій і на станційних коліях. Для цього наведено послідовність розробки математичної моделі ліквідації ворожих маршрутів пасажирських поїздів у горловинах залізничних станцій. Визначено сутність, доцільність, необхідність впровадження розробленої моделі.uk_UA
dc.description.abstractEN: The actual problem of liquidation of enemy routes in the neck railway stations Ukraine was consider solving to reduce unproductive downtime duration on the approaches to stations and tracks at the station. For this sequence are developing mathematical models elimination of enemy routes of passenger trains in railway stations neck as universal dynamic mathematical model that was developed for different railway stations both passenger and freight. The essence, appropriateness, necessity of introduction of the model to the automated control system passenger traffic for the operational management of Ukrzaliznytsia. The resulting dynamic model aimed at the speedy promotion schedule with the highest priority, allowing to get maximum benefit from the use of infrastructure. This model is flexible and adaptable to the changing situation, the solution can significantly alleviate the problem of destruction of hostility routes and increase traffic safety, passenger service quality and efficiency of means of rail transport capacities of the crossings, railway stations.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectгорловина залізничної станціїuk_UA
dc.subjectворожий маршрутuk_UA
dc.subjectдинамічна модельuk_UA
dc.subjectсупервизорне навчання моделіuk_UA
dc.subjectneck of the railway stationuk_UA
dc.subjectthe hostile routeuk_UA
dc.subjectdynamic modeluk_UA
dc.subjectsupervisory training of modeluk_UA
dc.titleПобудова математичної моделі ліквідації ворожих маршрутів пасажирських поїздів у горловині залізничної станціїuk_UA
dc.title.alternativeThe construction process of mathematical model elimination of hostile routes of passenger trains in the neck portion of railway stationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 162

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prymachenko.pdf222.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.