Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/20518
Title: Прогнозування експлуатаційних показників модернізованих тепловозів М62
Other Titles: Performance prediction of modernized diesel-electric locomotives M62
Authors: Гатченко, Вікторія Олександрівна
Іванченко, Дмитро Анатолійович
Фалендиш, Анатолій Петрович
Gatchenko, V.
Ivanchenko, D.
Falendysh, A.
Keywords: модернізація тепловозів
середньо експлуатаційна витрата палива
тягові розрахунки
modernization locomotives
average fuel consumption
traction calculations
Issue Date: 2017
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Гатченко В. О. Прогнозування експлуатаційних показників модернізованих тепловозів М62 / В. О. Гатченко, Д. А. Іванченко, А. П. Фалендиш // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2017. - № 4 (234). - С. 76-80.
Abstract: UA: Роботу присвячено актуальній темі визначення технікоекономічних показників модернізованих тепловозів. Модернізація тепловозів розглядається як ефективний підхід до оновлення тягового рухомого складу залізниць України. Для забезпечення перевезень вантажів та пасажирів на не електрифікованих дільницях залізниця потребує у автономній локомотивній тязі з високими технікоекономічними показниками. Розраховуються параметри, що впливають на значення показників ефективності, зокрема середньо експлуатаційна витрата палива.
EN: The work is devoted to the actual topic of determining the technical and economic indicators of modernized diesel locomotives. Modernization of diesel locomotives is considered as an effective approach to the renewal of traction rolling stock of Ukrainian railways. To ensure the transport of goods and passengers on non-electrified sections, the railway requires an autonomous locomotive traction with high technical and economic indicators. The parameters influencing the value of the efficiency indicators, in particular the average fuel consumption, are calculated. The proposed results can be used to determine rational driving regimes for trains with modernized locomotives. This provides significant fuel savings, which can be obtained by using the proposed driving regimes.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/20518
ISSN: 1998-7927 (print); 2664-6498 (online)
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gatchenko.pdf415.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.