Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/20520
Title: Наукове обґрунтування вибору геометричних параметрів зон нагріву при термічній правці елементів несучих систем вантажних вагонів
Other Titles: Scientific substantiation of the choice of geometric parameters of heating zones during thermal correction of elements of load-bearing systems of freight cars
Authors: Фомін, Олексій Вікторович
Логвіненко, Олександр Анатолійович
Бурлуцький, Олексій Вікторович
Fomіn, O.
Logvinenko, O.
Burlutskyi, O.
Keywords: вагонобудування
вантажні вагони
несучі системи
зварні конструкції
термічна правка
форми місцевого нагрівання
математичне моделювання
сar building
freight cars
load-bearing systems
welded structures
thermal corrections
forms of local heating
mathematical modeling
Issue Date: 2017
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Фомін О. В. Наукове обґрунтування вибору геометричних параметрів зон нагріву при термічній правці елементів несучих систем вантажних вагонів / О. В. Фомін, О. А. Логвіненко, О. В. Бурлуцький // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2017. - № 4. - С. 227-232.
Abstract: UA: В статті виділена роль транспортного машинобудування в прискоренні соціально-економічного розвитку країни. Відмічено, що до однієї з його перспективних галузей відноситься вагонобудування. Зазначена роль зварювання при створенні вантажних вагонів. Обґрунтована доцільність застосування методу термічної правки при виготовленні елементів їх несучих систем. Розглянуто фізичну сутність процесів, які відбуваються при правці місцевим нагріванням. Наведені форми місцевого нагрівання, що використовуються при термічній правці. Представлені результати математичне моделювання процесу термічної правки балки хребтової напіввагону.
EN: It is noted that the main role in accelerating the country's social and economic development is assigned to the transport engineering industry. At the same time it is indicated that one of its promising sectors is the car-building. The main role of welding production in the creation of freight cars is singled out. The expediency of using the thermal straightening method in fabricating the elements of their bearing systems is substantiated. Consider the physical nature of the processes that occur when editing with local heating. Forms of local heating are used, which are used for thermal correction. It is established that when thermal correction of elements of nonexistent systems of freight cars, it is expedient to use a transverse shortening of the metal and a form of heating in the form of a "wedge". The results of mathematical modeling of the process of thermal correction of a girder gondola beam are presented.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/20520
ISSN: 1998-7927 (print); 2664-6498 (online)
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fomіn.pdf471.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.