Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАнаньєва, Ольга Михайлівна-
dc.contributor.authorДавиденко, Михайло Георгійович-
dc.contributor.authorБабаєв, Михайло Михайлович-
dc.contributor.authorАnan’yevа, O. M.-
dc.contributor.authorDavidenko, M. G.-
dc.contributor.authorBabaev, M. M.-
dc.date.accessioned2018-09-25T12:40:31Z-
dc.date.available2018-09-25T12:40:31Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationАнаньева О. М. Bиды и параметры помех, действующих в канале связи системы автоматической локомотивной сигнализации / М. Г. Давиденко, М. М. Бабаев // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 163. - С. 20-25.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/207-
dc.description.abstractRU: Помехи, действующие в канале передачи информационных сигналов автоматической локомотивной сигнализации непрерывного типа, носят как аддитивный, так и мультипликативный характер. При этом пиковые мощности импульсных помех в десятки-сотни раз превосходят мощность сигнала. Для обеспечения максимальной помехоустойчивости целесообразно исследовать возможность построения приемника сигналов, в той или иной мере адаптирующегося к помеховой обстановке.uk_UA
dc.description.abstractEN: The hindrances operating in transmission channel of information signals of automatic cab signaling of continuous type carry both additive, and multiplicative character. These are the hindrances caused by instability of electric contacts, aimings from voltage changers of power supply, influence of power distribution circuits of electricity transmission, change in time of geometry of system "rail - receiving coil", local magnetic heterogenities of way, etc. The structure and characteristics of this complex of hindrances at train movements change difficult to predict. Thus peak capacities of pulse hindrances in tens-hundreds times exceed signal power. For providing the maximum noise stability it is reasonable to investigate possibility of creation of the signal receiver of system of automatic cab signaling to some extent adapting for interfering situation by continuous correction of all algorithm of processing or its some parameters on the basis of the analysis of the current characteristics of mix of signal and hindrance.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectсигналuk_UA
dc.subjectканал связиuk_UA
dc.subjectрельсовая линияuk_UA
dc.subjectфлуктуационная помехаuk_UA
dc.subjectимпульсная помехаuk_UA
dc.subjectтяговый токuk_UA
dc.subjectлиния электропередачиuk_UA
dc.subjectсигналuk_UA
dc.subjectканал зв'язкуuk_UA
dc.subjectрейкова лініяuk_UA
dc.subjectфлуктуаційна завадаuk_UA
dc.subjectімпульсна завадаuk_UA
dc.subjectтяговий струмuk_UA
dc.subjectлінія електропередачіuk_UA
dc.subjectsignaluk_UA
dc.subjectcommunicating channeluk_UA
dc.subjectrail lineuk_UA
dc.subjectfluctuation hindranceuk_UA
dc.subjectpulse hindranceuk_UA
dc.subjecttraction currentuk_UA
dc.subjectpower transmission lineuk_UA
dc.titleBиды и параметры помех, действующих в канале связи системы автоматической локомотивной сигнализацииuk_UA
dc.title.alternativeTypes and parameters of the hindrances operating in the communicating channel of system of automatic cab signallinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 163

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Аnan’yevа.pdf148.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.