Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21013
Title: Управління прибутковістю підприємств залізничного транспорту в умовах цифрової економіки
Other Titles: Profitability management of railway transport enterprises in the digital economy
Authors: Кірдіна, Олена Григорівна
Орлова, Вікторія Миколаївна
Kirdina, O. H.
Orlova, V. M.
Keywords: підприємства залізничного транспорту
управління прибутковістю
цифровізація
управління даними
цифрові інструменти
railway enterprises
profitability management
digitization
data management
digital tools
Issue Date: 2023
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Кірдіна О. Г. Управління прибутковістю підприємств залізничного транспорту в умовах цифрової економіки / О. Г. Кірдіна, В. М. Орлова // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2023. – № 81-82. – С. 380-390.
Abstract: UA: Дослідження сучасного стану підприємств залізничного транспорту дозволило встановити нестабільність фінансово-економічних показників їх діяльності і стале погіршення фінансового стану. Доведено низьку ефективність інструментів управління діяльністю підприємств залізничної галузі і доцільність перегляду політики щодо управління їх прибутковістю в умовах цифровізації. Відзначено ефективність застосування у світовій практиці інструменту управління даними як основи покращення фінансових результатів діяльності суб’єктів підприємництва. Доведено, що застосування підходу до управління на основі даних сприятиме ефективному використанню наявної інформації для підвищення якості обслуговування клієнтів шляхом персоналізації послуг і використання клієнтоорієнтованого підходу, мінімізації витрат, пов’язаних з їх залученням та утриманням, і нарощенню прибутку за рахунок розширення спектру послуг. Розкрито ключові переваги застосування підходу до управління на основі даних на підприємствах залізничного транспорту і деталізовано основні кроки щодо його впровадження.
EN: The study of the current state of railway transport enterprises made it possible to establish the instability of the financial and economic indicators of their activity and the constant deterioration of the financial state. It was established that as a result of the destruction and loss of industrial capacities, most of which are concentrated in the east of the country, in the epicenter of hostilities, the drop in demand for industrial products on foreign markets, the freezing of a large number of construction sites, there was a significant drop in the volume of freight transportation by railway transport enterprises. The low effectiveness of the tools for managing the activities of railway enterprises and the expediency of revising the policy on managing their profitability in the conditions of digital transformation of the operating environment have been proven. The effectiveness of the use of the data management tool in global practice as a basis for improving the financial results of business entities was noted. It is proven that the application of a data-based management approach will contribute to the effective use of available information to improve the quality of customer service by personalizing services and using a customer-oriented approach, minimizing the costs associated with their attraction and retention, and increasing profits due to the expansion of the range of services. The key advantages of using a data-based management approach at railway transport enterprises are revealed and the main steps for its practical implementation are detailed. It has been established that the key advantages of using data-based management are: increasing the flexibility and effectiveness of strategic decisions, their adaptability to dynamic changes in the external environment; setting more specific goals and measurable results; increasing involvement of employees in decision-making and increasing their loyalty; formation of data culture and growth of trust in information. It has been proven that the use of the tool for personalization of services and services for customers allows to increase the volume of product sales by 10-15% on average and ensures the extension of the customer's life cycle, the increase in the value of the company's product offerings and the formation of a personalized experience.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21013
ISSN: 2075-4892(print); 2413-4892(online)
Appears in Collections:№ 81-82

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kirdina.pdf748.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.