Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21151
Title: Теоретичні основи залізничної автоматики
Authors: Хісматулін, Володимир Шайдуллович
Issue Date: 2023
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Силабус з дисципліни "Теоретичні основи залізничної автоматики". Освітній рівень : перший (бакалавр) ; галузь знань : 27 Транспорт ; спеціальність : 273 Залізничний транспорт / укладач В. Ш. Хісматулін. - Харків : УкрДУЗТ, 2023. - 7 с.
Abstract: Автоматика (від грецького automatos) – галузь науки і техніки, яка охоплює теорію автоматичного керування, а також принципи побудови автоматичних систем і технічних засобів, що в них застосовуються. Розвиток автоматики тісно пов'язаний з розвитком машинного виробництва. Першими автоматичними регуляторами промислового призначення вважаються поплавковий регулятор рівня води у паровому котлі, винайдений І. Ползуновим у 1765 році, та відцентровий регулятор швидкості обертання вала парової машини, розроблений Дж. Уаттом у 1769 році. На теперішній час неможливо уявити собі будь-яку галузь науки, техніки та побуту людства без застосування систем автоматичного керування. Зараз знайшло широке розповсюдження автоматичних систем стільникового зв'язку, керування рухом транспорту, енергетичних систем та ін.. Яскравими прикладами тріумфу автоматики можна вважати здійснення автоматичного польоту, посадки та роботи космічних зондів на Місяці, Венері і Марсі. Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Теоретичні основи залізничної автоматики” (ТОЗА) складена відповідно до освітньо-професійної програми першого рівня підготовки бакалаврів галузі 27 Транспорт, 273 Залізничний транспорт.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21151
Appears in Collections:ОП "Організація контролю систем керування рухом поїздів"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
силабус.pdf153.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.