Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛоцман, Павел Ігорович-
dc.contributor.authorОрел, Євген Федорович-
dc.contributor.authorБєліков, Едуард Анатолійович-
dc.contributor.authorПодибайло, Сергій Борисович-
dc.contributor.authorLotsman, Paul-
dc.contributor.authorOrel, Yevhen-
dc.contributor.authorByelikov, Eduard-
dc.contributor.authorPodybajlo, Sergiy-
dc.date.accessioned2018-10-08T10:03:46Z-
dc.date.available2018-10-08T10:03:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛоцман П. І. Побудова умовної реперної мережі залізниць за допомогою сучасних програмних комплексів та приладів / П. І. Лоцман, Є. Ф. Орел, Е. А. Бєліков, С. Б. Подибайло // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 162. - С. 169-176.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/211-
dc.description.abstractUA: У статті запропоновано методику розрахунку елементів кривих, яка дасть змогу створити базу даних у відділеннях залізниці для забезпечення вирішення завдань паспортизації, експлуатації та управління об'єктами залізничного транспорту.uk_UA
dc.description.abstractEN: The paper proposes a method of calculating the elements of curves, which will create a database in the offices of the road, to provide solutions for the cottages, certification, operation and management of a railway trans-goad transport. The article discusses two methods to replace the integral curve suitable step polyline. In the first method the step polyline consists of segments by turns is parallel to the X-axes and Y-axes. Further, integrating the curve, we get broken line A, B, C, D. When the stepped line integrating, we get to the desired integral curve several points, with the tangents at them. Now, it is easy inscribing a curve in this polygon of tangents and the task will be decided. The second method is differs from the first alternate position of the polyline. Here are interval taken to segments have the same area. Taking into account the conditions of functioning railway track, it is obvious that the absolute stillness benchmark may not count, so the methods offers conditional benchmark network which takes into account the displacement of benchmark.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectреперuk_UA
dc.subjectгеодезична мережаuk_UA
dc.subjectвисотаuk_UA
dc.subjectнев'язкаuk_UA
dc.subjectзалізнична криваuk_UA
dc.subjectколіяuk_UA
dc.subjectелементи кривоїuk_UA
dc.subjectінтегральна криваuk_UA
dc.subjectкоординатиuk_UA
dc.subjectbenchmarkuk_UA
dc.subjectgeodetic networkuk_UA
dc.subjectheightuk_UA
dc.subjectdiscrepancyuk_UA
dc.subjectrailway curveuk_UA
dc.subjecttrackuk_UA
dc.subjectcurve elementsuk_UA
dc.subjectintegral curveuk_UA
dc.subjectcoordinatesuk_UA
dc.titleПобудова умовної реперної мережі залізниць за допомогою сучасних програмних комплексів та приладівuk_UA
dc.title.alternativeConstructing of conditional benchmark rail network through modern software complexes and devicesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 162

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lotsman.pdf198.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.