Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2157
Title: Вплив корупційних проявів на стан захищеності об’єктів критичної інфраструктури держави від зовнішніх загроз (на прикладі залізничного транспорту України)
Other Titles: Влияние коррупционных проявлений на состояние защищенности объектов критической инфраструктуры государства от внешних угроз (на примере железнодорожного транспорта Украины)
The impact of corruption on the state of security of critical infrastructure of the state from external threats (by the example of railway transport of Ukraine)
Authors: Чередниченко, Олександр Юрійович
Чередниченко, А. Ю.
Cherednychenko, O. U.
Keywords: транспорт
національна безпека
об’єкти підвищеної небезпеки
критична інфраструктура
менеджмент
загрози
ризики
небезпеки
національна економіка
сектор безпеки
корупційні прояви
корупційна складова
залізнична галузь
національні інтереси
транспорт
национальная безопасность
объекты подвышенной безопасности
критическая инфраструктура
менеджмент
угрозы
риски
опасности
национальная экономика
сектор безопасности
коррупционные проявления
железнодорожная отрасль
национальные интересы
transportation
national security
high risk
critical infrastructure
management
threat
risk
hazard
national economy
the security sector
corruption
corruption
he railway sector
the national interests
Issue Date: 2019
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Чередниченко О. Ю. Вплив корупційних проявів на стан захищеності об’єктів критичної інфраструктури держави від зовнішніх загроз (на прикладі залізничного транспорту України) / О. Ю. Чередниченко // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2019. - № 65. - С. 203-211.
Abstract: UA: В статті обґрунтовано необхідність мінімізації корупційної складової на розвиток транспортної системи держави, удосконалення системи захисту об’єктів критичної інфраструктури (на прикладі залізничної галузі) в сучасних умовах розвитку держави та суспільства. Встановлено, що мінімізація корупційної складової при здійсненні господарчої та управлінської діяльності залізничного транспорту позитивно відіб’ється на забезпеченні життєво важливих інтересів людини, громадянина, суспільства і держави. Також констатується, що корупційна складова є негативним фактором сталого розвитку і гальмом реформ залізниці, знижує рівень системи захищеності об’єктів критичної інфраструктури, як невід’ємної складової системи протидії загрозам національних інтересів держави. Пропонуються шляхи мінімізації впливу корупції на об’єкти критичної інфраструктури (на прикладі залізничної галузі) та напрацьовано рекомендації щодо дій керівництва і менеджменту в цьому напрямку з урахуванням кращого світового досвіду й стандартів. EN: The article substantiates the necessity of minimizing corruption component on the development of transport system of the State, improvement of the system of protection of objects of critical infrastructure (for example, the railway industry) in the modern conditions of development of the State and society. It is established that in the case of minimizing corruption component in carrying out economic and management activity of railway transport, this has a positive impact on providing vital human interests of the citizen, society and the State. Also following that corrupt element is a negative factor for sustainable development and brake reforms of the railway, the system reduces the level of protection of the objects of the critical infrastructure as an integral component of system threats to national interests State. Determined that corruption in the railway infrastructure expressed in terms of: non-targeted and inefficient use of funds; the questionable actions of officials in implementing the economic and financial-economic activities; the manipulation of the selection of priority directions of development of transport infrastructure; lobbying stakeholders in the development and production of imperfect equipment, outdated technology, the embodiment of the secondary project as a priority; rigid centralization of managerial, financial, administrative, personnel levers in the "hands" of senior management; appointment of incompetent persons to managerial, managerial levels; decision-making under the influence and in the interests of representatives of individual financial and industrial groups; populism, adoption of programs, strategies, concepts that can not be implemented in practice. Offers ways minimize corruption at objects of critical infrastructure (for example, the railway industry) and has recommendations for action leadership and management in this direction taking into account the best international dosv.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2157
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 65

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cherednychenko.pdf433.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.