Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21941
Title: Складові процесу управління цифровою трансформацією підприємства
Other Titles: Components of the enterprise digital transformation management process
Authors: Овчиннікова, Вікторія Олексіївна
Носатенко, О. Д.
Ovchynnikova, V.
Nosatenko, O.
Keywords: управління
підприємство
трансформація
цифровізація
Індустрія 4.0
складові процесу
management
enterprise
transformation
digitalization
Industry 4.0
process components
Issue Date: 2023
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Овчиннікова В. О. Складові процесу управління цифровою трансформацією підприємства / В. О. Овчиннікова, О. Д. Носатенко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2023. – № 84. – С. 182-191.
Abstract: UA: У статті з’ясовано, що в сучасних умовах господарювання використання роками усталених бізнес-процесів є недоречним та неможливим, адже веде до втрати підприємством конкурентних позицій та, відповідно, до скорочення рівня прибутку і ефективності його функціонування. Доведено, що підприємства України та світу зіткнулись з процесом їх обов’язкової цифрової трансформації. Даний процес потребує якісних та своєчасних управлінських дій. З метою підвищення результативності дослідження в даній статті сконцентровано увагу на складових процесу цифрової трансформації бізнесу. Під час досліджень було виокремлено чотири складових: структурні зміни та зміни у створенні цінності; цифрові технології; динамічні можливості; поведінка споживача.
EN: The article finds out that in modern economic conditions, the use of well-established business processes over the years is inappropriate and impossible, because it leads to the loss of competitive positions by the enterprise and, accordingly, to a reduction in the level of profit of its efficiency. It is proved that enterprises of Ukraine and the world are faced with the process of mandatory digital transformation. This process requires high-quality and timely management actions. In order to increase its effectiveness, the research in this article focuses on the components of this process. During the research, four components were identified: structural changes and changes in value creation; digital technologies; dynamic opportunities; and consumer behavior. For further scientific developments and determination of conceptual provisions for the digital transformation of a modern enterprise, it is advisable to outline promising research within the framework of thematic components. The research, which should be attributed to the second thematic component, concerns how different technologies are used to master digital transformation, especially in the context of B2B and Industry 4.0. The third thematic component of the enterprise digital transformation management process is dynamic capabilities. The research that should be attributed to this block concerns the development of the relationship between dynamic capabilities and DT, especially from a theoretical point of view. The fourth thematic component of managing the digital transformation of a modern enterprise is consumer behavior. The studies that should be attributed to this block cover contributions to DT research that shed light on what should be done in the context of B2C. The fifth thematic component of managing digital business transformation is strategic response. The research that should be attributed to this block covers the study of digital enterprises in general and their digital transformation strategies.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21941
ISSN: 2075-4892(print); 2413-4892(online)
Appears in Collections:№ 84

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchynnikova.pdf537.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.