Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2199
Title: Формування узгодженого графіка руху для мультимодальних пасажирських перевезень за участю залізничного транспорту
Other Titles: Формирование согласованного графика движения для мультимодальных пассажирских перевозок с участием железнодорожного транспорта.
Forming a coordinated timetable of movement for multimodal passenger transport with railway transport
Authors: Ломотько, Денис Вікторович
Філіпський, Олександр Вікторович
Ломотько, Микола Денисович
Красноштан, Олександр Михайлович
Ломотько, Д. В.
Филипский, А. В.
Ломотько, Н. Д.
Красноштан, А. М.
Lomotko, Denis
Philipskyi, Olexander
Lomotko, Mykola
Krasnoshtan, Olexander
Keywords: залізничні перевезення
автобусні перевезення
транспортно-пересадочний вузол
мультимодальні пасажирські перевезення
пересадка пасажира
єдиний квиток
узгоджений графік руху
железнодорожные перевозки
автобусные перевозки
транспортно-пересадочный узел,
мультимодальные пассажирские перевозки
пересадка пассажира
единый билет
согласованный график движения
railway transportation
bus transportation
transport interchange hub
multimodal passenger transportation
passenger transfer
single ticket
agreed timetable of movement
Issue Date: 2019
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Ломотько Д. В. Формування узгодженого графіку руху для мультимодальних пасажирських перевезень за участю залізничного транспорту / Д. В. Ломотько, О. В. Філіпський, М. Д. Ломотько, О. М. Красноштан // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2019. - № 2. - С. 49-58.
Abstract: UA: Проаналізовано умови, необхідні для формування залізнично-автобусних пасажирських перевезень за єдиним графіком. Відповідно до нормативно-правової бази встановлено, що вони можуть бути віднесені до мультимодальних пасажирських перевезень. Створено структурно-логічні схеми просування пасажиропотоку на транспортно-пересадочних вузлах при здійсненні пересадки за участю залізничного транспорту. Запропоновано математичну модель узгодженого графіка руху пасажирських транспортних засобів. Визначено етапність та ефективність впровадження мультимодальних перевезень пасажирів в умовах транспортно-пересадочного вузла міста Дніпро. RU: Проанализированы условия, которые необходимы для формирования железнодорожноавтобусных пассажирских перевозок по единому графику. Согласно нормативно-правовой базе установлено, что они могут быть отнесены к мультимодальным пассажирским перевозкам. Созданы структурно-логические схемы перемещения пассажиропотока на транспортно-пересадочных узлах при осуществлении пересадки с участием железнодорожного транспорта. Предложена математическая модель согласованного графика движения пассажирских транспортных средств. Определена этапность и эффективность внедрения мультимодальных перевозок пассажиров в условиях транспортно-пересадочного узла города Днепр. EN: The purpose of the work is to determine the conditions that must be created for the formation of efficient rail passenger traffic with the bus vehicles through the application of an agreed timetable of traffic (multimodal passenger transport). Analyzed the conditions are necessary for the formation of rail-bus passenger traffic according to a single timetable. According to the regulatory framework it has been established that they can be attributed to multimodal passenger transportation. Structurally-logical schemes of passenger traffic movement on transport interchange hubs during transmissions with the railway transport have been created. The technology of the transport interchange hub's work is formalized as a set of systems of Kolmogorov differential equations. The agreed timetable of vehicles provides for a unified technology for the work of different carriers and modes of transport. Thus, the formation of elements of the agreed timetable begins with: duration of transplantation in the hub’s taking into account the type of comfortable transplantation and the coordination of the parking from the technological point of view; the backup technological time is required to restore the integrated timetable in case of vehicle lag. The mathematical model of the agreed timetable of movement the passenger vehicles is proposed. The problem is proposed to be solved with the help of the theory of schedules as a task of minimizing the target function of a weighted number of belated requirements. The stage and efficiency of introduction of multimodal transportations of passengers in the conditions of the transport-transfer hub of the city of Dnipro is determined.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2199
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomotko.pdf895.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.