Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМойсеєнко, Валентин Іванович-
dc.contributor.authorОгар, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorГаєвський, Віталій Вікторович-
dc.contributor.authorMoiseienko, Valentin-
dc.contributor.authorOhar, Oleksandr-
dc.contributor.authorGaievskyi, Vitalii-
dc.date.accessioned2020-06-21T10:40:30Z-
dc.date.available2020-06-21T10:40:30Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМойсеєнко В. І. Розвиток залізничних цифрових систем та технологій у контексті інженерії 4.0 / В. І. Мойсеєнко, О. М. Огар, В. В. Гаєвський // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2019. - № 3. - С. 11-20.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2202-
dc.description.abstractUA: У статті розглядаються проблеми подальшого розвитку інформаційно-керуючих систем із застосуванням підходів та інструментів «Індустрії 4.0» – хмарних обчислювань, штучного інтелекту, машинного навчання. Розроблено модель прийняття рішень про працездатність системи та можливості безпечної її експлуатації. За рахунок використання цієї моделі можливо створювати інформаційно-керуючі системи з можливістю аналізу власних показників діяльності та дій експлуатаційного та технічного персоналу і на підставі цього корегувати власний алгоритм функціонування.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article deals with the problems of the further development of information management systems and information computer - integrated technologies using the “Industry 4.0” approaches and tools - cloud computing, artificial intelligence, machine learning. The most acute unresolved issues in their development are identified, one of which is the practical absence of a dialogue mode of the system with an operator. Considered the feasibility of using cloud services, where the computer is an ordinary terminal connected to the network and is a "computing cloud". Analyzed the deployment model of cloud computing and offered the most profitable options for their use, taking into account the available resources of JSC "Ukrzaliznytsya." The use of such an approach and the introduction of a digital signature creates the possibility of actually excluding a person from the information exchange as a person performing the transfer and processing of information. The modes of operation of automated train control systems are considered taking into account normal operation and operation in the case of authorized and unauthorized interference with their operation. The interrelation of the process of operating the system by operating personnel with the quality of technological maintenance and repair has been established. A model has been developed for making decisions about the performance of the system and the possibility of its safe operation based on a comparison of the above factors. Using the proposed model allows you to create information - control systems with the ability to analyze your own performance indicators and actions of operational and technical personnel and on the basis of this to adjust your own functioning algorithm.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectінфраструктура залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectінформаційно-керуючі системиuk_UA
dc.subjectлюдино-машинний інтерфейсuk_UA
dc.subjectінженерія 4.0uk_UA
dc.subjectінтерактивна інтелектуальна взаємодіяuk_UA
dc.subjectrailway transport infrastructureuk_UA
dc.subjectinformation - control systemsuk_UA
dc.subjecthuman - machine interfaceuk_UA
dc.subjectengineering 4.0uk_UA
dc.subjectinteractive intellectual interactionuk_UA
dc.titleРозвиток залізничних цифрових систем та технологій у контексті інженерії 4.0uk_UA
dc.title.alternativeThe development of railway digital systems and technologies in the context of engineering 4.0uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moiseienko.pdf745.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.