Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄрмоленко, Людмила Павлівна-
dc.contributor.authorYermolenko, Liudmyla-
dc.date.accessioned2020-06-21T11:22:56Z-
dc.date.available2020-06-21T11:22:56Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЄрмоленко Л. П. Електромагнітні завади на залізничному транспорті: теоретичні засади та класифікація / Л. П. Єрмоленко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2019. - № 3. - С. 31-36.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2205-
dc.description.abstractUA: Для зменшення кількості збоїв у роботі обладнання систем залізничної автоматики, а тим самим і зменшення порушень графіка руху поїздів, що завжди призводить до фінансових втрат, доцільно використовувати методологію оптимального приймання сигналів. Проаналізовано причини збоїв у роботі системи автоматичної локомотивної сигналізації, поданої у вигляді трьох функціональних блоків – передавальних колійних пристроїв, лінії зв’язку та приймальних локомотивних пристроїв. Метою роботи є аналіз та класифікація електромагнітних завад, що можуть мати негативний вплив на функціонування залізничної автоматики. Зниження інтенсивності збоїв у роботі автоматичної локомотивної сигналізації призведе до збільшення рівня безпеки та безперебійності руху поїздів.uk_UA
dc.description.abstractEN: In order to reduce the amount of failures in the operations of the equipment of the railway automation systems, and thereby reduce the violations of the train schedule, which always leads to financial losses, it is better to use the methodology of optimal signal reception. The analysis of causes of failures in the work of the systems of railway automation, presented as system of three functional units - transmission tracks, communication lines and locomotive receivers are carried out. Internal causes of failure may occur and devices with a negative impact may present in each block, which leads to disturbances in the operation of the entire system of automatic locomotive signaling. It has been shown that the practical implementation and application of the developed devices for increasing the electromagnetic compatibility of automatic locomotive signaling with the reverse traction network should provide for the suppression of powerful interference from reverse traction currents occurring on locomotive receiving coils in heavy traffic trains. It should also ensure suppression of interference from the uneven magnetic field of the rails laid in the path or in the track and at the ends of the sleepers.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectрейкове колоuk_UA
dc.subjectавтоматична локомотивна сигналізаціяuk_UA
dc.subjectзавадостійкістьuk_UA
dc.subjectелектромагнітні завадиuk_UA
dc.subjectстійкість роботиuk_UA
dc.subjectзбоїuk_UA
dc.subjecttrack circuituk_UA
dc.subjectautomatic locomotive signalinguk_UA
dc.subjectimmunityuk_UA
dc.subjectelectromagnetic interferenceuk_UA
dc.subjectstability of workuk_UA
dc.subjectfailuresuk_UA
dc.titleЕлектромагнітні завади на залізничному транспорті: теоретичні засади та класифікаціяuk_UA
dc.title.alternativeElectromagnetic interference on the railway transport: theoretical foundations and classificationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yermolenko.pdf239.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.