Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛовська, Альона Олександрівна-
dc.contributor.authorІгнатьєв, Богдан Вікторович-
dc.contributor.authorБабкін, Андрій Олександрович-
dc.contributor.authorLovskaya, Alyona Aleksandrovna-
dc.contributor.authorIgnatev, Bogdan Viktorovich-
dc.contributor.authorBabkin, Andriy Oleksandrovich-
dc.date.accessioned2018-10-09T10:45:14Z-
dc.date.available2018-10-09T10:45:14Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛовська А. О. Удосконалення несучої конструкції вагона-платформи з метою підвищення ефективності його експлуатації / А. О. Ловська, Б. В. Ігнатьєв, А. О. Бабкін // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 164. - С. 68-76.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/228-
dc.description.abstractUA: У статті наведено результати досліджень міцності несучої конструкції вагона-платформи при експлуатаційних режимах навантаження. Виявлено запаси міцності основних елементів несучої конструкції та запропоновано заходи щодо їх оптимізації за критерієм зменшення металоємності. Результати проведених розрахунків на міцність удосконаленої несучої конструкції вагона-платформи в середовищі програмного забезпечення CosmosWorks дозволили зробити висновок про доцільність прийнятих рішень.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article presents the results of research into stability of the supporting structure of a 13- 4012 model flat-wagon for transportation of wheel sets, track-type equipment, freight in case packing, containers, metal structures, long-length and industrial goods which do not require covering and protection from weather effects in operational loading modes. The structural factors of safety for basic elements of the supporting structure have been defined and measures on their optimization by criterion of lower metal consumption have been proposed. Also the authors propose to replace the basic longitudinal beam of a flat-wagon (an H-beam in a standard structure) for the U-profile beam enforced with shields. It will allow reducing the mass of spring-suspended parts of the wagon and also reduce the cost of manufacturing flat-wagon of new designs. So that to ground the solution proposed the article presents calculation of the improved flatwagon structure based on computer stability stimulation applying the finite-element method. The results of the stability calculations have made it possible to conclude about usefulness of the decisions taken. On the base of the research conducted one can conclude that the measures regarding improvements in the supporting structure of a flat-wagon allow decreasing the material consumption maintaining the required stability and increasing operational efficiency in intermodal container transportation.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectвагон-платформаuk_UA
dc.subjectнесуча конструкціяuk_UA
dc.subjectоптимізаціяuk_UA
dc.subjectнапружено-деформований станuk_UA
dc.subjectміцністьuk_UA
dc.subjectflat-wagonuk_UA
dc.subjectbearing constructionuk_UA
dc.subjectoptimizationuk_UA
dc.subjectstrength-deformed stateuk_UA
dc.subjectstrengthuk_UA
dc.titleУдосконалення несучої конструкції вагона-платформи з метою підвищення ефективності його експлуатаціїuk_UA
dc.title.alternativeImprovements in supporting structure of flat-wagon focused on higher operational efficiencyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 164

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf528.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.