Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2641
Title: Формалізація функціонування системи залізничного транспорту незагального користування при взаємодії зі станцією примикання
Other Titles: Formalization of functioning of a system of railway transport of uncommon use in interaction with the station of an adjunction
Authors: Бутько, Тетяна Василівна
Старигіна, Анастасія Володимирівна
Butko, Tatyana
Starygina, Anastasiia
Keywords: система залізничного транспорту незагального користування
математична модель
узагальнений орграф
мікрологістична система
залізнична станція примикання
системний підхід
the system of railway transport of uncommon use
system approach
mathematical model
the generalized oriented graph
micrologistic system
the railway station of an adjunction
Issue Date: 2020
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Бутько Т. В. Формалізація функціонування системи залізничного транспорту незагального користування при взаємодії зі станцією примикання / Т. В. Бутько, А. В. Старигіна // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2020. - Т. 25. № 1. - С. 14-22.
Abstract: UA: У роботі проведено аналіз процесів функціонування підприємств залізничного транспорту незагального користування (ЗТНК) та залізничної станції примикання на основі системного підходу в умовах взаємодії АТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» і залізничної станції примикання Кривий Ріг. Сформовано математичну модель, що відтворює динамічний характер функціонування системи ЗТНК, дає змогу визначити, кількісно оцінити та усунути «вузькі місця» в системі, створити умови роботи згідно з логістичними засадами; проаналізовано технологію роботи ЗТНК і сформовано узагальнений орграф перетворення вагонопотоків у мікрологістичній системі. Для оцінки параметрів математичної моделі було проведено статистичні дослідження щодо кількості вагонів та часу їх простою в умовах підприємства АТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» та станції примикання Кривий Ріг.
EN: On the railroads of Ukraine revealed studying of elements of a turn of the freight car that transport industry necessary introductions of integrated approaches with improvement of technology of interaction of the main transport with railway transport of uncommon use (RTUU) and rationalization intrasystem interactions of the RTUU elements on the basis of the logistic principles. In work it is proved that RTUU represent difficult dynamic industrially commercial complexes and also it is defined that characteristics of elements of such systems are the mobility of locomotives, cars, teams of observers and tightly bind to certain geographic locations of other items, such as cargo and sorting stations or other devices. Having constructed the oriented graph of the carriages flow in the RTUU system - communications were formalized and dependence on the performance of a large number of adjacent subsystems (shippers, consignees, and transport links) was demonstrated. And therefore it is proved that RTUU are peculiar characteristics of a logistics system and it is desirable to consider it as a complex logistics system for further improvement of indicators of efficiency of its functioning. It was formalized functioning of the RTUU system in the form of mathematical model that allowing to study and investigate the properties of a system causing its ability to self-preservation (flexibility and adaptability).
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2641
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:Т. 25 № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Butko.pdf725.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.