Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2704
Title: Клієнтоорієнтований підхід до визначення стратегії розвитку діяльності фінансово-кредитних організацій
Other Titles: Клиентоориентированный подход к определению стратегии развития деятельности финансово-кредитных организаций
Client-oriented approach to determining the strategy of development of activities of financialcredit organizations
Authors: Маслова, Валентина Олександрівна
Шпирна, М. В.
Маслова, В. А.
Шпирная, М. В.
Maslova V.О.
Shpyrna, M. V.
Keywords: фінансово-кредитна організація
банк
стратегія розвитку
маркетингова діяльність
клієнтоорієнтований підхід
финансово-кредитная организация
банк
стратегия развития
маркетинговая деятельность
клиентоориентированный подход
financial-credit organization
bank
development strategy
marketing activity
client-oriented approach
Issue Date: 2019
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Маслова В. О. Клієнтоорієнтований підхід до визначення стратегії розвитку діяльності фінансово-кредитних організацій / В. О. Маслова, М. В. Шпирна // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2019. - № 68. - С. 157-163.
Abstract: UA: У статті обґрунтовано необхідність застосування клієнтоорієнтованого підходу до розробки стратегії розвитку діяльності фінансово-кредитних організацій, зокрема банківських установ. Визначено, що застосування саме такого підходу дозволяє не тільки підвищувати рівень їх надійності з точки зору клієнтів, але й вирішити існуючу сьогодні проблему національної економіки, пов’язану з мобілізацією фінансових ресурсів населення, суб’єктів господарювання, капіталізації банків та підвищення рівня їх конкурентоспроможності на ринку фінансово-кредитних послуг України. EN: The article substantiates the necessity of applying a client-oriented approach to developing a strategy for developing the marketing activities of financial and credit institutions, in particular banking institutions. In today's business environment, financial institutions, like any business entity, must compete to attract potential customers, increase their financial services, and increase their profitability. The analysis of the activity of Ukrainian banks in particular showed a low level of their competitiveness in comparison with foreign banks, the number of which remains quite large in the Ukrainian financial market. The main problem of increasing the competitiveness of domestic banks is the low mobilization of financial resources of the population, economic entities, etc., and the related capitalization of banks. The main measures of raising the capital of the bank in the current conditions of development of the domestic economy are attracting deposits with capitalization of income and additional issue of shares. The only barrier to using the first method of bank capitalization today is the low level of trust of its clients - individuals and legal entities. The use of the second method - the issue of shares - is nowadays significantly limited due to the underdevelopment of the stock market and the imperfection of the legislation in force in this field. It is concluded that in the difficult conditions of functioning of the financial market and the economy of Ukraine as a whole, in defining a development strategy, it is necessary to use an approach that would maximally satisfy the needs of potential clients of banks, increase their confidence level and allow to increase the volume of using bank services.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2704
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 68

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maslova.pdf345.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.