Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/275
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖалкін, Денис Сергійович-
dc.contributor.authorРогатюк, Сергій Вікторович-
dc.contributor.authorZhalkin, Denys-
dc.contributor.authorRohatyuk, Sergey-
dc.date.accessioned2018-10-12T08:29:37Z-
dc.date.available2018-10-12T08:29:37Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЖалкін Д. С. Підвищення тягових властивостей дизель-поїзда при розгоні / Д. С. Жалкін, С. В. Рогатюк // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 165. - С. 260-270.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/275-
dc.description.abstractUA: У наведеній статті запропоновано підвищити тягові властивості дизель-поїздів (рейкових автобусів) з гідравлічною передачею потужності за рахунок використання гібридної енергетичної установки під час розгону.uk_UA
dc.description.abstractEN: Calculation of the acceleration mode diesel train with a hybrid power transmission showed the possibility of changing modes of movement by changing the acceleration rate. Significantly changing the time that is needed for acceleration. Driving a hybrid transmission power corresponds to the requirements and improves traction and economic performance of diesel trains by reducing the travel time between stops. The study revealed a large number of variants of modes of dispersal and the need for further optimization of modes of dispersal due to possible changes in the mode of operation of the power plant and the power of an additional energy source and as a consequence of identifying energy-saving options.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectтягові розрахункиuk_UA
dc.subjectенергоефективність режимуuk_UA
dc.subjectрозгін дизель-поїздаuk_UA
dc.subjectгібридна енергетична установкаuk_UA
dc.subjecttraction calculationsuk_UA
dc.subjectenergy efficiency modeuk_UA
dc.subjectacceleration of diesel rail vehiclesuk_UA
dc.subjecthybrid power plantuk_UA
dc.titleПідвищення тягових властивостей дизель-поїзда при розгоніuk_UA
dc.title.alternativeTraction characteristics when accelerating diesel rail vehiclesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 165

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhalkin.pdf474.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.