Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОгар, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorДребот, Михайло Сергійович-
dc.contributor.authorМумінов, Азамат Бахтиярович-
dc.contributor.authorOgar, Alexander-
dc.contributor.authorDrebot, Mykhailo-
dc.contributor.authorMuminov, Azamat-
dc.date.accessioned2018-10-12T08:57:56Z-
dc.date.available2018-10-12T08:57:56Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОгар О. М. Математична модель визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у великому залізничному вузлі / О. М. Огар, М. С. Дребот, А. Б. Мумінов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 166. - С. 23-30.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/280-
dc.description.abstractUA : Проаналізовано наукові підходи до розрахунку конструктивно-технологічних параметрів швидкісних і високошвидкісних магістралей. Сформовано математичну модель визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у великому залізничному вузлі на основі врахування множини факторів. Розроблено рекомендації щодо використання результатів моделювання з ув’язкою зі структурою міста.uk_UA
dc.description.abstractEN : Scientific approaches to the calculation of structural and technological parameters of highspeed lines were analyzed. It was concluded that known scientific approaches were mainly focused on improving of the mentioned parameters, and the issue of the justification of the parameters and location of passenger stations for high-speed trains service in large railroad junctions is considered insufficiently. A mathematical model for the determination of the rational location of a passenger station for high-speed trains service in a large railroad junction has been created. The model is based on taking into consideration the quantity, basic features of business objects, residential areas, and sights, and their distance from the conventional city center; the quantity and location of the underground system, the traffic capacity and availability of urban transport in the streets and avenues; the high-speed trains mileage from a city boundary to a passenger station. The objective of the determination of a passenger station location in a large railroad junction has been presented as an integer programming problem. However, since the solution of this problem is a point, in which a passenger station construction is impossible or causes certain difficulties, it has been proposed to analyze a city structure and to determine the passenger station rational location by the minimal distance to the optimal place.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectпасажирська станціяuk_UA
dc.subjectвисокошвидкісні магістраліuk_UA
dc.subjectвисокошвидкісний рухuk_UA
dc.subjectзалізничний вузолuk_UA
dc.subjectматематична модельuk_UA
dc.subjectpassenger stationuk_UA
dc.subjecthigh-speed linesuk_UA
dc.subjecthigh-speed trafficuk_UA
dc.subjectrailroad junctionuk_UA
dc.subjectmathematical modeluk_UA
dc.titleМатематична модель визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у великому залізничному вузліuk_UA
dc.title.alternativeМathematical model for the determination of the passenger station for high-speed trains service rational location in a large railroad junctionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 166

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ogar.pdf175.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.