Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29101
Title: Обладнання станції "Б" метрополітену системою мікропроцесорної електричної централізації
Other Titles: Equipment of the subway station “B” with a microprocessor-based electrical centralization system
Authors: Усіченко, Євген В’ячеславович
Keywords: мікропроцесорна централізація
електрична централізація
метрополітен
керування рухом поїздів
програмовані контролери
колійні пристрої
microprocessor-based centralization
electrical centralization
subway
train traffic control
programmable controllers
track devices
Issue Date: 2025
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Усіченко Є. Обладнання станції "Б" метрополітену системою мікропроцесорної електричної централізації: пояснювальна записка до випускної кваліфікаційної роботи першого освітнього ступеня бакалавр ВКР 01.25.01.30.ПЗ / Є. Усіченко; керівник М. Ушаков; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. – Харків, 2025. – 73 с.
Abstract: UA: Бакалаврська кваліфікаційна робота присвячена аналізу та розробці системи мікропроцесорної централізації (МПЦ) для керування рухом поїздів у метрополітенах. У першому розділі проведено огляд систем електричної централізації. Розглянуто зарубіжні рішення, які використовуються в метрополітенах світу, та особливості українських систем, зокрема їх застосування в Київському, Харківському та Дніпровському метрополітенах. Проаналізовано вимоги до МПЦ, такі як безпека, швидкість реакції та надійність. На основі аналізу сформульовано висновки щодо переваг мікропроцесорних систем над релейними. Другий розділ присвячено розробці проєкту для заданої станції «Б». Описано однонитковий і двонитковий плани станції, які визначають розташування колій і стрілок. Запропоновано структуру МПЦ, що включає центральний комп’ютер, контролери та мережу для передачі даних. Здійснено вибір програмованих контролерів, враховуючи їх продуктивність і сумісність. Проведено розрахунок кількості обладнання, необхідного для керування стрілками, сигналами та датчиками. У третьому розділі розроблено схеми підключення колійних пристроїв, таких як датчики зайнятості колії та електроприводи стрілок, до системи МПЦ. Робота демонструє, як сучасні технології підвищують безпеку та ефективність метрополітенів. Результати можуть бути використані для модернізації станцій і впровадження МПЦ в Україні.
EN: The bachelor's thesis is devoted to the analysis and development of a microprocessor-based centralization system (MSC) for train traffic control in subways. The first chapter provides an overview of electrical interlocking systems. The foreign solutions used in subways around the world and the peculiarities of Ukrainian systems, in particular their application in the Kyiv, Kharkiv, and Dnipro subways, are considered. The requirements for MPCs, such as safety, response time, and reliability, are analyzed. Based on the analysis, conclusions are drawn about the advantages of microprocessor- based systems over relay systems. The second section is devoted to the development of the project for the conditional station “B”. It describes the single-line and double-line station plans that determine the location of tracks and switches. The structure of the MPC is proposed, including a central computer, controllers, and a network for data transmission. The choice of programmable controllers is made, taking into account their performance and compatibility. The amount of equipment required to control the arrows, signals, and sensors is calculated. In the third section, schemes for connecting track devices, such as track occupancy sensors and electric switch drives, to the MPC system are developed. The work demonstrates how modern technologies improve the safety and efficiency of subways. The results can be used to modernize stations and implement MPC in Ukraine.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29101
Appears in Collections:2024-2025 н. р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Усіченко.pdf182.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.