Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29379
Title: Формування моделі функціонування залізничної транспортної мережі в умовах виникнення відмов і недоступності маршруту
Other Titles: Development of a Model for the Functioning of the Railway Transport Network under Route Failures and Unavailability Conditions
Authors: Гайдук, Дмитро Андрійович
Haiduk, Dmytro
Keywords: залізничні перевезення
альтернативний маршрут
оптимізаційна математична модель
виконання графіка руху поїздів
railway transportation
alternative route
optimization mathematical model
train schedule performance
Issue Date: 2025
Publisher: Український державний унiверситет залізничного транспорту
Citation: Гайдук Д. А. Формування моделі функціонування залізничної транспортної мережі в умовах виникнення відмов і недоступності маршруту / Д. А. Гайдук // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2025. – № 2. – С. 138-143.
Abstract: UA: Незважаючи на відносно стабільні показники виконання графіка руху поїздів в умовах воєнного стану, тривала війна підвищує ризик впливу людського фактора на організацію перевізного процесу через постійний стрес та емоційні навантаження. Тому розвиток наявних і впровадження нових автоматизованих систем для працівників оперативно-диспетчерської ланки є одним із пріоритетних напрямів досліджень. Завдяки автоматизованим системам зменшується ризик введення помилкових даних через реалізацію контролю коректності інформації, що вносить працівник. Подальша обробка інформації дає змогу використовувати її для формування звітів, аналізів, прогнозів тощо, які є необхідними для ухвалення відповідних управлінських рішень. У статті сформовано модель функціонування залізничної мережі в умовах виникнення відмов і недоступності маршруту прямування поїзда на дільниці. Критерієм вибору оптимального альтернативного маршруту є мінімальний час руху поїзда по дільниці серед множини можливих маршрутів з урахуванням визначеної системи обмежень, поданої у вигляді технічних і технологічних параметрів поїздів та інфраструктури. Топологія дільниці перевезень подана у вигляді теорії графів, а можливість проїзду визначена перевіркою виконання логічних умов, що базовані на параметрах, які характеризують станції, перегони та поїзди. Сформовану модель запропоновано реалізувати як підсистему у складі автоматизованої системи керування перевезеннями АСК ВП УЗ Є у вигляді системи підтримки ухвалення рішень на АРМ працівників оперативно-диспетчерської групи. Це спрятиме зменшенню впливу людського фактора для організації перевезень залізничним транспортом з виникненням відхилень у русі поїздів від нормативного графіка руху, а також підвищенню конкурентоспроможності, надійності та якості надання послуг порівняно з іншими видами транспорту.
EN: Despite the relatively stable indicators of train schedule performance under martial law conditions, the ongoing war increases the risk of human factor influence on the organization of the transportation process due to continuous stress and emotional strain. Therefore, the development of existing and the implementation of new automated systems for operational and dispatch personnel is one of the priority areas of research. Automated systems reduce the risk of erroneous data entry by implementing input validation and correctness control mechanisms. Further processing of this information enables its use in generating reports, analyses, forecasts, and other outputs necessary for informed managerial decision-making. This study presents a model of the railway network's functioning under conditions of failures and unavailability route within a given section. The criterion for selecting the optimal alternative route is the minimum train travel time within the section, chosen from a set of possible routes, taking into account a defined system of constraints represented by the technical and technological parameters of trains and infrastructure. The topology of the transportation section is modeled using graph theory, while route feasibility is determined by verifying logical conditions based on parameters that characterize stations, track sections, and trains. It is proposed to implement the formed model as a subsystem within the Automated Transportation Control System (ASK VP UZ E), functioning as a decision support system on the workstations of operational-dispatch personnel. This will help reduce the impact of the human factor in railway transportation management during disruptions to the scheduled train movements and will improve the competitiveness, reliability, and quality of rail transport services compared to other modes of transportation.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29379
ISSN: 1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Haiduk.pdf533 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.