Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрашенінін, Олександр Семенович-
dc.contributor.authorШапатіна, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorОбозний, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorАнацький, Олександр Олександрович-
dc.contributor.authorБондаренко, Костянтин Станіславович-
dc.contributor.authorKrasheninin, Oleksandr-
dc.contributor.authorShapatina, Olga-
dc.contributor.authorObozny, Oleksandr-
dc.contributor.authorAnatskyi, Oleksandr-
dc.contributor.authorBondarenko, Kostiantyn-
dc.date.accessioned2025-09-10T15:20:26Z-
dc.date.available2025-09-10T15:20:26Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationВизначення і оптимізація запасів для функціонування ремонтного господарства локомотивного депо / О. С. Крашенінін, О. О. Шапатіна, О. М. Обозний, О. О. Анацький, К. С. Бондаренко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. – 2025. – Вип. 212. – С. 242-249.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29498-
dc.description.abstractUA: Стабільна робота ремонтного господарства забезпечена наявністю необхідної кількості запасів вузлів і агрегатів, а також матеріалів. Це визначає необхідність формування такої структури ремонтних дільниць, яка функціонує надійно і забезпечує високий рівень виконання ремонтних робіт. У статті розглянуто процедуру визначення і оптимізації запасів для ефективного функціонування ремонтного господарства локомотивного депо на підставі оптимізації витрат, пов’язаних із придбанням, дефіцитом запасів і витрат на його збереження. Рівень величини запасів визначають з урахуванням рівня надійності обладнання, для якого створено запас, за планований період роботи локомотивів, тобто з урахуванням частоти заміни кожної одиниці обладнання.uk_UA
dc.description.abstractEN: In today's conditions, rolling stock maintenance is not only a means of maintaining operational efficiency, but also an important component of traffic safety, environmental safety of transportation and increasing profitability. Rational planning and use of the depot structure, organization of technological processes, effective use of equipment and qualified personnel allow optimizing costs and improving the quality of maintenance and repair of rolling stock. Stable operation of the repair facility is ensured by the presence of the necessary number of permanent stocks of components and assemblies, as well as materials. This determines the need to form such a structure of repair sections of the locomotive facility, which functions reliably and ensures a high level of performance of repair work and maintenance. The article considers the procedure for determining and optimizing the size of reserves for the effective operation of the repair facility of the locomotive depot based on optimizing costs associated with the acquisition, the presence of a shortage of stocks and the costs of its preservation. From the practical work of the depot, it is known that sometimes in the warehouses of the enterprise, or some departments, there are no spare parts and materials of some items and at the same time there are surpluses of other items of inventory. In the absence of necessary spare parts, when the rolling stock fails, its forced downtime occurs, which leads to losses. But excess spare parts are also associated with losses due to the "freezing" of funds and increased storage costs. One of the reasons leading to the above shortcomings is the lack of substantiated methods for determining the need for spare parts. The level of inventory is determined taking into account the level of reliability of the equipment for which the inventory is created, for the planned period of operation of the locomotives, that is, taking into account the frequency of replacements of each unit of equipment. Keywords: repair facilities, inventories, deficit, surplus, relative reduced costs.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectремонтне господарствоuk_UA
dc.subjectзапасиuk_UA
dc.subjectдефіцитuk_UA
dc.subjectпрофіцитuk_UA
dc.subjectвідносні приведені витратиuk_UA
dc.subjectrepair economyuk_UA
dc.subjectstocksuk_UA
dc.subjectdeficituk_UA
dc.subjectsurplusuk_UA
dc.subjectrelative reduced costsuk_UA
dc.titleВизначення і оптимізація запасів для функціонування ремонтного господарства локомотивного депоuk_UA
dc.title.alternativeDetermination and optimization of inventories for the functioning of the repair management of the locomotive depotuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 212

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf659.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.