Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКустов, Віктор Федорович-
dc.contributor.authorКustov, Viktor-
dc.date.accessioned2025-09-11T04:17:55Z-
dc.date.available2025-09-11T04:17:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКустов В. Ф. Фундаментальні недоліки базових моделей небезпечних відмов для розрахунку функціональної безпеки систем керування рухом поїздів / В. Ф. Кустов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. – 2025. – Вип. 212. – С. 301-314.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29504-
dc.description.abstractUA: У статті досліджено поширену практику застосування експоненціального закону розподілу небезпечних відмов для оцінювання ризику в системах керування рухом поїздів. Наведено основні фізичні ознаки старіння компонентів систем залізничної автоматики, що призводять до суттєвої похибки в разі використання експоненціальних моделей для розрахунків нормативних показників функціональної безпеки. Показано, що у випадку реальних систем з іншими законами розподілу відмов, особливо за довготривалої експлуатації (більше 10 років), таке спрощене обчислення призводить до багатократних прорахунків в оцінюванні функціональної безпеки і, як наслідок, недопустимого зниження безпеки руху поїздів. Як доказ функціональної безпеки пропоновано використовувати інші закони розподілу небезпечних відмов або на етапі допуску в експлуатацію враховувати в розрахунках реальне підвищення інтенсивності небезпечних відмов елементів внаслідок їх старіння в жорстких умовах експлуатації систем залізничної автоматики.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article examines the widespread practice of using the exponential distribution law for modeling hazardous failures in risk assessment of railway traffic control systems. It outlines key physical signs of aging in components of railway automation systems, which can lead to significant errors when exponential models are applied to calculate the normative indicators of functional safety. It is demonstrated that in real systems with alternative failure distributions— particularly under long-term operation (over 10 years)—such simplified calculations result in multiple misestimations of functional safety, ultimately leading to unacceptable reductions in railway traffic safety. To justify functional safety, the article recommends the use of other hazardous failure distribution laws or, during the commissioning phase, the inclusion of actual increases in failure intensity caused by aging under harsh operating conditions typical for railway automation systems.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectбезпека руху поїздівuk_UA
dc.subjectекспоненціальний законuk_UA
dc.subjectнебезпечні відмовиuk_UA
dc.subjectнедооцінювання ризику безпекиuk_UA
dc.subjectрозподіл небезпечних відмовuk_UA
dc.subjectсистеми керування рухом поїздівuk_UA
dc.subjectфункціональна безпекаuk_UA
dc.subjectSIL(інтегральний рівень безпеки)uk_UA
dc.subjecttrain traffic safetyuk_UA
dc.subjectexponential distributionuk_UA
dc.subjectdangerous failuresuk_UA
dc.subjectunderestimation of safety riskuk_UA
dc.subjectdistribution of dangerous failuresuk_UA
dc.subjecttrain control systemsuk_UA
dc.subjectfunctional safetyuk_UA
dc.subjectSIL (Safety Integrity Level)uk_UA
dc.titleФундаментальні недоліки базових моделей небезпечних відмов для розрахунку функціональної безпеки систем керування рухом поїздівuk_UA
dc.title.alternativeFundamental limitations of basic dangerous failure models for functional safety assessment in train control systemsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 212

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kustov.pdf375.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.