Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29570
Title: | Організаційно-методичне забезпечення управління розвитком підприємств залізничного транспорту в умовах трансформацій |
Other Titles: | Organizational and methodological support for the management of the development of railway transport enterprises in the conditions of transformations |
Authors: | Островерх, Ганна Євгенівна Ostroverkh, H. E. |
Keywords: | розвиток управління організаційно-методичне забезпечення підприємства залізничного транспорту логістика транспорт трансформації стратегія стратегічна гнучкість адаптація динамічний потенціал кадрово-інтелектуальне забезпечення організаційна структура калібрування комунікації комунікаційне середовище цифровізація оцінювання бізнес-середовище управління знаннями компетенції механізм development management organizational and methodological support railway transport enterprises logistics transport transformations strategy strategic flexibility adaptation dynamic potential human resources and intellectual support organizational structure calibration communications communication environment digitalization evaluation business environment knowledge management competencies mechanism |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Український державний університет залізничного транспорту |
Citation: | Островерх Г. Є. Організаційно-методичне забезпечення управління розвитком підприємств залізничного транспорту в умовах трансформацій: дис. ...д-ра філософії : 051 – Економіка; Галузь знань 05 – Соціальні та поведінкові науки / Островерх Ганна Євгенівна; наук. керівник Овчиннікова В. О.; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків, 2025. - 295 с. - Бібліогр. : С. 244-275. |
Abstract: | UA: Дисертація присвячена розробленню теоретичних положень, методичних
підходів і практичних рекомендацій щодо організаційно-методичного
забезпечення управління розвитком підприємств залізничного транспорту в
умовах трансформацій.
Дослідження сучасних викликів і змін у світовій економіці дозволили
дійти висновку, що на тлі посилення геополітичної напруженості, поглиблення
економічних криз та перегляду довгострокових пріоритетів соціальноекономічного розвитку країн, спостерігається наростання процесів
фрагментації в глобальній системі міждержавних комунікацій. Виявлено, що
процеси геоекономічної, фінансової та технологічної фрагментації, які набули
активного поширення в останні роки, зумовили формування нового
«фрагментованого» глобального бізнес-ландшафту. З’ясовано та деталізовано
прояви фрагментованості середовища функціонування транспортнологістичних підприємств. Доведено, що адаптація до такого роду
трансформаційних викликів вимагає від суб’єктів транспортно-логістичної
діяльності застосування інноваційних гнучких підходів, механізмів та
інструментів управління їх розвитком. Адаптуючись під нове фрагментоване
бізнес-середовище транспортно-логістичні компанії мають диверсифікувати
ланцюги постачання, створюючи альтернативні маршрути транспортування і
зменшуючи залежність від одного регіону чи території, розширювати локальну
присутність компаній шляхом партнерства чи розбудови регіональних хабів, забезпечувати організованість і масштабування ринку транспортно-логістичних
послуг, сприяти екологічним змінам у транспортно-логістичній сфері,
забезпечувати розвиток «зелених» мультимодальних транспортних коридорів,
сприяти цифровій трансформації. Доведено, що реалізація таких заходів
надасть можливість забезпечити гнучкість транспортно-логістичних
підприємств до процесів фрагментації глобального бізнес-ландшафту і
дозволить сформувати динамічні здатності щодо використання
трансформаційного потенціалу для нарощення конкурентних переваг
підприємств залізничної галузі в фрагментованому бізнес-середовищі. EN: The dissertation is devoted to the development of theoretical provisions, methodological approaches and practical recommendations regarding the organizational and methodological support of managing the development of railway transport enterprises in conditions of transformation. Research into contemporary challenges and changes in the world economy has led to the conclusion that, against the backdrop of increasing geopolitical tensions, deepening economic crises and a revision of long-term priorities for the socioeconomic development of countries, there is an increase in fragmentation processes in the global system of interstate communications. It has been found that the processes of geoeconomic, financial and technological fragmentation, which have become increasingly widespread in recent years, have led to the formation of a new “fragmented” global business landscape. The manifestations of fragmentation in the environment of the functioning of transport and logistics enterprises have been clarified and detailed. It has been proven that adaptation to such transformational challenges requires transport and logistics entities to apply innovative flexible approaches, mechanisms and tools for managing their development. Adapting to the new fragmented business environment, transport and logistics companies should diversify supply chains, creating alternative transportation routes and reducing dependence on one region or territory, expand the local presence of companies through partnerships or the development of regional hubs, ensure the organization and scaling of the transport and logistics services market, promote environmental changes in the transport and logistics sector, ensure the development of “green” multimodal transport corridors, and promote digital transformation. It has been proven that the implementation of such measures will provide the opportunity to ensure the flexibility of transport and logistics companies to the processes of fragmentation of the global business landscape and will allow the formation of dynamic capabilities for using transformational potential to increase the competitive advantages of railway enterprises in a fragmented business environment. |
URI: | http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29570 |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dis_Ostroverkh.pdf | 5.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.