Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛовська, Альона Олександрівна-
dc.contributor.authorШафунов, Юрій Юрійович-
dc.contributor.authorLovskaya, Alyona Aleksandrovna-
dc.contributor.authorShafunov, Yuriy Yuriyovych-
dc.date.accessioned2020-10-29T13:50:57Z-
dc.date.available2020-10-29T13:50:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛовська А. О. Удосконалення несучої конструкції кузова напіввагона з метою забезпечення його міцності при маневрових співударяннях / А. О. Ловська, Ю. Ю. Шафунов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 158. Т.2. - С. 29-35.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3133-
dc.description.abstractUA: У статті наведено результати досліджень міцності несучої конструкції кузова напіввагона в умовах маневрових співударянь. Виявлено зони кузова напіввагона, які зазнають найбільшої концентрації напружень в умовах співударяння. З метою забезпечення міцності кузова напіввагона запропоновано заходи щодо удосконалення його несучої конструкції.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article presents the results of investigations of the strength of the supporting structure of the body open-top wagon at shunting impacts taking into account the different speeds. Research literature on the safety of wagon fleet during the manoeuvres showed that the speed of collision of the wagons in operation exceed the standard. This causes increased force loading bearing structures gondola body and damaging them. Almost half of all injuries in new wagons occurs when the dissolution from the hills. The greatest percentage of damages falls on the supporting structures of wagon bodies. With the aim of ensuring the strength of bodies of wagons during shunting impacts to meet the increasing speeds of the improved load-bearing structures, by putting on the most loaded areas of the frame reinforcing plates. The thickness of the lining is selected proceeding from the condition of ensuring the strength. Calculation of the strength of the body of a wagon carried out using the finite element method. The results of the calculation of the strength of the body of the wagon with respect to the proposed activities, allowed us to conclude about the feasibility of the technical solutions. In addition, proposed measures for improvement of the supporting structure body of a open-top wagon allow you to maintain the technical condition at the existing repair facilities.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectнапіввагонuk_UA
dc.subjectрамаuk_UA
dc.subjectнапружено-деформований станuk_UA
dc.subjectміцністьuk_UA
dc.subjectудосконалення конструкціїuk_UA
dc.subjectopen-top wagonuk_UA
dc.subjectframeuk_UA
dc.subjectstrength-deformed stateuk_UA
dc.subjectdurabilityuk_UA
dc.subjectimprovement of a structureuk_UA
dc.titleУдосконалення несучої конструкції кузова напіввагона з метою забезпечення його міцності при маневрових співударянняхuk_UA
dc.title.alternativeImprovement of a carrying structure of open-top wagon with the purpose of providing of his durability at hittinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 158. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.