Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3180
Title: Удосконалення транспортного обслуговування як фактор забезпечення товарних характеристик продукції
Other Titles: Совершенствование транспортного обслуживания как фактор обеспечения товарных характеристик продукции
Improvement of transport services as a factor of providing product characteristics of products
Authors: Каличева, Наталія Євгеніївна
Маслова, Валентина Олександрівна
Каличева, Н. Е.
Маслова, В. А.
Kalicheva, N. E.
Maslova, V. О.
Keywords: товар
вантаж
транспортний процес
обслуговування
збереження
транспортні підприємства
фактори впливу
стратегія
товар
груз
транспортный процесс
обслуживание
хранение
транспортные предприятия
факторы влияния
стратегия
goods
cargo
transport process
service
storage
transport enterprises
influence factors
strategy
Issue Date: 2020
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Каличева Н. Є. Удосконалення транспортного обслуговування як фактор забезпечення товарних характеристик продукції / Н. Є. Каличева, В. О. Маслова // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2020. - № 69. - С. 128-134.
Abstract: UA: Транспорт є одним із ключових елементів логістичної системи, котрий відповідає за забезпечення ефективного просування потоку вантажів із пункту відправки до пункту призначення. Своєчасне перевезення вантажів у процесі виробництва та реалізації продукції значною мірою впливає на формування виробничого ланцюга і забезпечення товарних характеристик виробленої продукції. У статті обґрунтовано вибір операційних стратегій транспортного обслуговування, а саме стратегія зниження витрат на транспортування, стратегія удосконалення управління процесом перевезення, стратегія підвищення якості транспортних операцій для забезпечення товарних характеристик продукції, яка перевозиться. RU: Транспорт является одним из ключевых элементов логистической системы, который отвечает за обеспечение эффективного продвижения потока грузов из пункта отправки в пункт назначения. Своевременная перевозка грузов в процессе производства и реализации продукции в значительной мере влияет на формирование производственной цепи и обеспечения товарных характеристик продукции. В статье обоснован выбор операционных стратегий транспортного обслуживания, а именно стратегия снижения расходов на транспортировку, стратегия совершенствования управления процессом перевозки, стратегия повышения качества транспортных операций для обеспечения товарных характеристик перевозимой продукции. EN: The process of delivery of goods between different consumer groups requires quality preparation and transport plays an important role in this process. Transport service is limited not only to ensuring the process of moving goods between manufacturers and consumers, providing vehicles, maintaining routes, but also determining distances and times of domestic transportation, providing raw materials, processing materials and products of markets. Proper organization of transportation, the availability of reliable rolling stock at transport enterprises has a significant impact on the timely completion of the production cycle, increasing productivity and reducing the cost of production. Therefore, reliable transport service of enterprises is not only the process of ensuring the continuity and rhythm of production, but also the process of logistically ensuring the commodity characteristics of products on the path of its passage from producer to consumer. In general, both the external and internal environmental factors influence the transport service process. All these factors must be taken into account when developing an operational transportation service strategy to ensure product performance, which should be presented in the form of a long-term program of specific actions to plan and execute a set of transport operations in order to optimize the use of available transportation resources to ensure transportation efficiency and cost of this certain competitive advantage. Operational strategies for transportation services should be based on a strategy of reducing transportation costs, a strategy for improving the management of the transportation process, and a strategy for improving the quality of transport operations. The proposed operational strategies should be consistent with the overall corporate strategy of the transport company, be complementary, realistic and effective to ensure its effective operation. In particular, when assessing the efficiency of transport services, it is necessary to take into account the quality of transportation, the impact of transport work on the quality of goods and ensure the preservation of their product characteristics in the process of moving from producer to consumer.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3180
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 69

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf341.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.