Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3197
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТартаковський, Едуард Давидович-
dc.contributor.authorФалендиш, Анатолій Петрович-
dc.contributor.authorШапран, Євген Миколайович-
dc.contributor.authorЗалеський, Любомир Іванович-
dc.contributor.authorСумцов, Андрій Леонідович-
dc.contributor.authorTartakovskiy, Eduard Davidovich-
dc.contributor.authorFalendysh, Anatoliy Petrovich-
dc.contributor.authorShapran, Evgeniy Nikolaevich-
dc.contributor.authorZaleskiy, Libomir Ivanovich-
dc.contributor.authorSumtsov, Andrey Leonidovich-
dc.date.accessioned2020-11-02T13:52:54Z-
dc.date.available2020-11-02T13:52:54Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationТартаковський Е. Д. Використання гальмівних колодок нової конструкції на залізницях України / Е. Д. Тартаковський, А. П. Фалендиш, Є. М. Шапран, Л. І. Залеський, А. Л. Сумцов // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 145. - С. 100-104.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3197-
dc.description.abstractUA: Одним із напрямів підвищення ефективності роботи локомотивного господарства є зменшення витрат на витратні матеріали. Особливо це стосується гальмівних систем, від якості роботи яких залежить безпека і ефективність перевізного процесу. Метою запропонованої роботи є вивчення ефективності використання нових чавунних гальмівних колодок типу W14 в умовах реальної експлуатації на залізницях України.uk_UA
dc.description.abstractEN: The development of industry, especially materials science provides opportunities for the application of new materials in rail transport to ensure safety and improve the efficiency of the whole transport sector. One of the areas to increase the efficiency of the locomotive department is reducing the cost of routine maintenance, most of which falls on supplies. This is especially true of braking systems on the quality of which depends on the safety and efficiency of the transportation process. Consumable component in the locomotive brake systems are the brake pads. The aim of the proposed work is to study the effectiveness of using new iron brake shoes type W14 in a real operation on railways of Ukraine. A comparative performance test pads Ivano-Frankivsk TRZ type MTRUZ 38.90.712205. Determined the effectiveness and feasibility of using a new type of brake pad.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectлокомотивиuk_UA
dc.subjectгальмівні колодкиuk_UA
dc.subjectвипробуванняuk_UA
dc.subjectзалізниці Україниuk_UA
dc.subjectгальмівні системиuk_UA
dc.subjectlocomotivesuk_UA
dc.subjectbrake padsuk_UA
dc.subjecttestuk_UA
dc.subjectrailways of Ukraineuk_UA
dc.subjectbrake systemsuk_UA
dc.titleВикористання гальмівних колодок нової конструкції на залізницях Україниuk_UA
dc.title.alternativeUse brake pads new construction on the railways of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 145

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tartakovskiy.pdf364.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.