Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОгар, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorOgar, Alexander-
dc.date.accessioned2020-11-03T11:27:06Z-
dc.date.available2020-11-03T11:27:06Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationОгар О. М. Розрахунок конструктивних параметрів структур гіркових горловин з вагонними уповільнювачами легких типів / О. М. Огар // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 145. - С. 34-40.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3255-
dc.description.abstractUA: Обґрунтовано доцільність використання структур гіркових горловин нового класу. Вказано на недоліки типових структур гіркових горловин, а також структур, що експлуатуються на залізничних станціях України і країн СНД. Зазначено шляхи усунення виявлених недоліків в окремих закордонних країнах. Проаналізовано наукові підходи до проектування і розрахунку параметрів гіркових горловин. Сформовано математичну модель визначення потрібної кількості вагонних уповільнювачів на гальмових позиціях сортувальної гірки та раціонального варіанта їх розташування в межах спускної частини.uk_UA
dc.description.abstractEN: Using reasonability of new class of hump mouth structures was based. The disadvantages of typical structures of hump mouths, also structures, which are used at the Ukrainian and CIS railway stations were pointed to. Disposal ways of revealed disadvantages in separate foreign countries were noted. Scientific ways to designing and calculation of hump mouths parameters were analyzed. Mathematic definition model of needed number of car retarder at the break positions of sorting hump and rational variant their disposition within drain part was formed. Optimization criterion of constructive structure parameters of hump mouths with car retarder of light types was proposed. Scientific task was produced as task in stochastic integer-valued programming with non-linear target function and non-linear limitation inequality. In conclusion, proposed mathematic definition model of needed number of car retarder at the break positions of sorting hump and rational variant their disposition within drain part is allowed to get one or several alternative placing schemes of low-power delay mechanism in the testing area, it is given a possibility more objective estimation of effectiveness application of hump mouths structures of new class.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectсортувальна гіркаuk_UA
dc.subjectконструктивні параметриuk_UA
dc.subjectгіркова горловинаuk_UA
dc.subjectвагонний уповільнювачuk_UA
dc.subjectгальмова позиціяuk_UA
dc.subjectструктураuk_UA
dc.subjectресурсuk_UA
dc.subjectsorting humpuk_UA
dc.subjectconstructive parametersuk_UA
dc.subjecthump mouthuk_UA
dc.subjectcar retarderuk_UA
dc.subjectbreak positionuk_UA
dc.subjectstructureuk_UA
dc.subjectresourseuk_UA
dc.titleРозрахунок конструктивних параметрів структур гіркових горловин з вагонними уповільнювачами легких типівuk_UA
dc.title.alternativeCalculation of constructive parameters of hump mouths structures with car retarder of light typesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 145

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ogar.pdf520.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.