Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/36
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛомотько, Денис Вікторович-
dc.contributor.authorЛебедь, Єлізавета Юріївна-
dc.contributor.authorLomotko, Denis-
dc.contributor.authorLebed’,Yelizaveta-
dc.date.accessioned2018-07-03T08:18:29Z-
dc.date.available2018-07-03T08:18:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЛомотько Д. В. Удосконалення технології сервісного обслуговування пасажирів на станції в умовах швидкісного руху / Д. В. Ломотько, Є. Ю. Лебедь // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Вип. 175. - С. 24-32.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/36-
dc.description.abstractUA: Представлено основні напрямки удосконалення системи сервісного обслуговування пасажирів. Показано ефект від створення рентабельної комплексної транспортної системи обслуговування пасажирів в умовах швидкісного залізничного руху. Встановлено, що для вокзалів, які розташовані на лініях швидкісного залізничного транспорту, необхідно враховувати додаткові вимоги до сервісного обслуговування – особливість планувальних рішень у комерційних зонах вокзалів, наявність і місце розташування сервіс–центру, наявність засобів для надання комплексних послуг. Для економічної оцінки ефективності системи сервісного обслуговування пасажирів запропоновано скористатись методом виявлення точки беззбитковості.uk_UA
dc.description.abstractEN: The main directions of improving the system of passenger service are presented. The effect of creating a profitable complex transport system for passenger services in conditions of high-speed railway traffic is shown. The basic directions of development of service of passenger transportations in transport nodes are revealed - development of intelligent transport systems; integration of solutions in the field of uniform travel documents, increase of shipping and bandwidth. It is established that for stations located on the lines of high-speed rail transport, it is necessary to take into account additional requirements for service - a feature of planning solutions in the commercial zones of stations, the availability and location of the service center, the availability of facilities for providing comprehensive services. It is proved that the level of service and the volume of the provided services mainly depends on the level of satisfaction of passengers, the profitability of additional types of services and the income of commercial zones of the station. For the economic evaluation of the efficiency of the passenger service system, it is proposed to use an estimate of the cost of servicing 1 passenger at the station in order to identify the break-even point.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectшвидкісний залізничний транспортuk_UA
dc.subjectсервіс пасажирських перевезеньuk_UA
dc.subjectвокзалuk_UA
dc.subjectінфраструктурний комплексuk_UA
dc.subjectпряме залізничне сполученняuk_UA
dc.subjecthigh-speed rail transportuk_UA
dc.subjectpassenger transportation serviceuk_UA
dc.subjectrailway stationuk_UA
dc.subjectinfrastructure complexuk_UA
dc.subjectthrough railway serviceuk_UA
dc.titleУдосконалення технології сервісного обслуговування пасажирів на станції в умовах швидкісного рухуuk_UA
dc.title.alternativeImprovement of the technology of passenger service at the station in conditions of high-speed linesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 175

Files in This Item:
File SizeFormat 
Lomotko.pdf336.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.