Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШаповал, Ганна Василівна-
dc.contributor.authorКовальонок, Микита Юрійович-
dc.contributor.authorЖданов, Антон Юрійович-
dc.contributor.authorShapoval, Ganna Vasilivna-
dc.contributor.authorKovalyonok, Mykyta Yuriyovych-
dc.contributor.authorZhdanov, Anton Yuriyovych-
dc.date.accessioned2020-11-17T09:59:24Z-
dc.date.available2020-11-17T09:59:24Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationШаповал Г. В. Дослідження пропускної та переробної спроможності технічної станції / Г. В. Шаповал, М. Ю. Ковальонок, А. Ю. Жданов // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 146. - С. 50-55.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4349-
dc.description.abstractUA: Сучасні обсяги перевезень не відповідають існуючим потужностям основних пристроїв на технічних станціях. Тому виникає необхідність у приведенні потужності технічних станцій у відповідність до фактичних обсягів перевезень. При удосконаленні технології роботи станцій слід звертати увагу на заходи, що не потребують значних капітальних вкладень. Для прийняття рішення щодо удосконалення технології роботи станцій необхідно дослідити рівень використання пропускної та переробної спроможності та встановити наявність необхідного резерву.uk_UA
dc.description.abstractEN: The rational selection of a possible activities complex for each railway station is a challenge. Effective means to improve the search directions of technical equipment and railway stations work technology is to analyze the factors that affect the throughput and capacity of these stations. The main purpose is to select a work technology, which would provide the necessary mark of stations throughput and capacity service. The optimal work technology at any technical station must provide the necessary throughput and capacity at the existing technical capacities with existing maintenance with car traffic volumes, taking into account the future fund. Therefore there is a need to determine the employment mark of stations throughput and capacity service, as well as its technical equipment. Previously it was proposed optimization distribution to approach marshalling yards operations and management of traffic volumes - translation of marshalling yards systems service on station at the daytime working. In this mode the acceptance of trains is provided round the clock, and disbandment process with trains and its formation are carried only in the daytime during the day. The trains with elaboration, which come within the night period, after the arrival operations processing would expect for disbandment process in daytime. Particular attention should be paid to the limited number of railway tracks at the station, its throughput and capacity, since it may not be enough tracks for trains that arrive at night. It is therefore necessary to verify the adequacy of throughput and capacity, number of railway tracks at the station.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectтехнічна станціяuk_UA
dc.subjectтехнологія роботиuk_UA
dc.subjectпропускна спроможністьuk_UA
dc.subjectпереробна спроможністьuk_UA
dc.subjectкількість приймально-відправних колійuk_UA
dc.subjectрезервuk_UA
dc.subjecttechnical stationuk_UA
dc.subjecttechnology of workuk_UA
dc.subjectthe track capacity processing capabilityuk_UA
dc.subjectquantity of priemo-dispatch waysuk_UA
dc.subjectreserveuk_UA
dc.titleДослідження пропускної та переробної спроможності технічної станціїuk_UA
dc.title.alternativeThe investigation of throughput and capacity at service stationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 146

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shapoval.pdf383.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.