Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4492
Title: Cинтез многоконтурных систем управления электроприводами железнодорожных агрегатов и механизмов, работающих в системе типа «пара трения»
Other Titles: Synthesis of multi-loop control systems, electric train units and mechanisms operating in type friction pair system
Authors: Буряковский, Сергей Геннадиевич
Buryakovskiy, S. G.
Keywords: залізнична галузь
тяговий привод
привод стрілочного переводу
пара тертя
автоколивальні режими
астатичний регулятор швидкості
метод поліноміальних рівнянь
railway industry
traction drive
turnout gear
friction pair
oscillatory modes
astatic speed controller
the method of polynomial equations
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Буряковский С. Г. Cинтез многоконтурных систем управления электроприводами железнодорожных агрегатов и механизмов, работающих в системе типа «пара трения» / С. Г. Буряковский // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2017. - № 1. - С. 33-42.
Abstract: UA: У статті запропоновано спільне рішення у вигляді використання методу поліноміальних рівнянь для синтезу передавальної функції астатичного регулятора швидкості системи частотно-регульованого електропривода змінного струму, що сприяє поліпшенню динаміки різних механізмів залізничної галузі за рахунок ліквідації негативного впливу коливальних режимів.
EN: The article prompted a general solution in the form of using the method of polynomial equations for the synthesis of the transfer function of an astatic regulator variable frequency drive system speed AC, helps to improve the dynamics of the various mechanisms of the railway sector by eliminating the negative impact of the vibrational modes. The analysis of the behavior of systems with traditional setting controls the speed and as a result of the proposed method of synthesis of a polynomial. The research of non-stationary modes of electric drives with narguzki type of friction pair and identified oscillatory processes that lead to the destruction of assemblies and mechanisms. As a result of the research shows the usefulness of a common approach to address the problem of frictional vibrations in various transport mechanisms in the form of use of the transfer function of the speed controller, a synthetic method of polynomial equations.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4492
ISSN: 1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buryakovskiy.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.